Ειδήσεις

29 Σεπ 2008

Θα μπορούσε ποτέ κανείς να φανταστεί ότι για να μεταβεί κάποιος από μια περιοχή σε μια άλλη, εντός της Ελλάδας, θα έκανε παράκαμψη... μέσω Τουρκίας;

Μοιάζει βέβαια απίστευτο, όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό και αναδεικνύει την κατάντια στην οποία έχουν επιφέρει τις νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας οι ελλιπέστατες ακτοπλοϊκές συνδέσεις και τα "τερτίπια" με τις άγονες γραμμές, για τα οποία κατήγγειλαν την ηγεσία του πρώην υπουργείου Aιγαίου οι ίδιοι οι πλοιοκτήτες.
Στην περίπτωση της Λέσβου, τον τελευταίο καιρό, η σύνδεση με τη Bόρεια EΕλλάδα γίνεται με ένα και μοναδικό κάθε βδομάδα δρομολόγιο και με χίλιες περιπέτειες και καθυστερήσεις, λόγω των συχνών βλαβών που υφίσταται το πλοίο "Σαμοθράκη".
Για να αποφύγουν όλη αυτή την ταλαιπωρία 40 - 50 πολίτες της Λέσβου κάθε βδομάδα ταξιδεύουν από τη Μυτιλήνη για Αλεξανδρούπολη και Θεσσαλονίκη... μέσω Τουρκίας.
………….
Συνεχίζεται…

Οι πολίτες αυτοί επιλέγουν το συγκεκριμένο τρόπο μετακίνησης κερδίζοντας και χρόνο και χρήμα. Πέρα από αυτό φτάνουν όποτε θέλουν στην Θεσσαλονίκη, και όχι περιμένοντας το πότε θα έχει δρομολόγιο. Όσο για εκείνους που πάνε στην Αλεξανδρούπολη, δεν υπάρχουν δρομολόγια από Μυτιλήνη αυτή την περίοδο...
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός είναι ο εκπρόσωπος της τουρκικής πλοιοκτήτριας εταιρείας της οικογένειας Ζαλέ, που συνδέει εδώ και πολλά χρόνια με τα καραβάκια τη Μυτιλήνη με το Αϊβαλί, Φατίχ Ζαλέ.


«Σε εβδομαδιαία βάση μεταφέρω 40 με 50 κατοίκους της Λέσβου και 10 αυτοκίνητα που ταξιδεύουν από τη Μυτιλήνη προς Αϊβαλί με προορισμό την Αλεξανδρούπολη ή τη Θεσσαλονίκη. Όσοι έχουν δικά τους αυτοκίνητα κινούνται με αυτά, ενώ οι υπόλοιποι επιβιβάζονται στο λεωφορείο με κατεύθυνση πρώτα κοντινή περιοχή στο Αϊβαλί, όπου από εκεί επιβιβάζονται σε πούλμαν με προορισμό τον Έβρο», σημείωσε ο Τούρκος επιχειρηματίας.

Kαι συνέχισε: «H απόσταση μέχρι την Αλεξανδρούπολη είναι περίπου 300 χιλιόμετρα και όπως αντιλαμβάνεστε, είτε με δικό του όχημα κινείται κανείς είτε με το λεωφορείο, το κόστος για να φτάσει σε Αλεξανδρούπολη και στη Θεσσαλονίκη είναι σαφώς χαμηλότερο απ' ό,τι όταν θα μετακινούνταν με πλοίο από τη Μυτιλήνη.

Πέρα από αυτό γλιτώνει και σημαντικό χρόνο καθώς το ταξίδι συνολικά έχει διάρκεια περίπου 8 με 9 ώρες. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται να ταξιδέψει ολόκληρη η οικογένεια ή ένα ζευγάρι, συμφέρει να επιλέξουν τη διαδρομή μέσω Αϊβαλί, καθώς το κόστος εφόσον θα κινηθούν όλοι τους με το οικογενειακό Ι.Χ. περιορίζεται κυριολεκτικά στο ελάχιστο».

Όταν γινόντουσαν δρομολόγια από Μυτιλήνη για Αλεξανδρούπολη, ένας επιβάτης για να ταξιδέψει από τη Μυτιλήνη μετ' επιστροφής κατέβαλε 196 ευρώ για το αυτοκίνητό του και 58 ευρώ για το δικό του εισιτήριο μετ' επιστροφής στην Γ' θέση, δηλαδή σύνολο 254 ευρώ (για Θεσσαλονίκη καταβάλλει 328 ευρώ).

Για να ταξιδέψει μέσω Τουρκίας προς Αλεξανδρούπολη καταβάλλει 35 ευρώ για το ατομικό του εισιτήριο και 70 ευρώ για το εισιτήριο του αυτοκινήτου του μετ' επιστροφής. Αν προσθέσουμε και για την κατανάλωση βενζίνης, για να φτάσει από Αϊβαλί σε Αλεξανδρούπολη και να επιστρέψει πίσω 70 ευρώ, το συνολικό κόστος του ταξιδιού του θα ανέλθει, μαζί με 5 ευρώ για το φέριμποτ από Tσανάκαλε μετ' επιστροφής (10 λεπτά διαδρομή εν πλω) σε 180 ευρώ, δηλαδή είναι φθηνότερο κατά 74 ευρώ.

Για να φθάσει από Αλεξανδρούπολη σε Θεσσαλονίκη θα επιβαρυνθεί σε καύσιμα μετ' επιστροφής 50 ακόμα ευρώ. Δηλαδή όλο το ταξίδι μετ' επιστροφής θα του κοστίσει μέσω Τουρκίας 230 ευρώ και θα είναι φθηνότερο κατά 98 ευρώ απ' ό,τι αν ταξίδευε με πλοίο, καθώς με το καράβι, το συνολικό κόστος ανέρχεται με το αυτοκίνητο στα 328 ευρώ (αν κινηθεί, δε, με πούλμαν από Αϊβαλί κερδίζει περισσότερα).

Δεδομένων των προβλημάτων στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Μυτιλήνης με τη Βόρειο Ελλάδα, οι Τούρκοι επιχειρηματίες προσδοκούν αύξηση της επιβατικής κίνησης προς τα απέναντι παράλια, καθώς όλο και περισσότεροι δυσαρεστημένοι από τις εγχώριες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα επιλέγουν το ταξίδι μέσω Τουρκίας ώστε να φτάσουν σε Αλεξανδρούπολη και Θεσσαλονίκη από την περιοχή του Έβρου..."
Σε μερικούς ξέρω, μπορεί να φαίνονται μακρινά, αλλά για εκείνους που ζουν σε αυτά τα νησιά και προσπαθούν να αναπτύξουν επιχειρηματικές δραστηριότητες η έλλειψη τακτικών ακτοπλοϊκών συνδέσεων είναι ένα πολύ πολύ μεγάλο πρόβλημα..."

http://www.aiolikanea.gr/news/main/detail.php?ID=36299