Ειδήσεις

28 Μαΐ 2008

Κτηματολόγιο : Η αδυναμία του Κράτους, υποχρέωση και ταλαιπωρία του Πολίτη.

Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ε.Ε. –τουλάχιστο από τα παλαιά μέλη στο «σκληρό πυρήνα» της»- που δεν έχει ακόμα Εθνικό Κτηματολόγιο. Που δεν έχει ακόμα Ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης Γης. Που δεν έχει Εθνικό Ψηφιακό Γεωγραφικό υπόβαθρο.
Ως έργο, αναμφίβολα κρίσιμο και χρήσιμο για τη Χώρα και τους Πολίτες, χρηματοδοτήθηκε από το Β΄ και το Γ’ ΚΠΣ και δεν έγινε απολύτως τίποτα ή αυτό που έγινε είναι αστείο και ελάχιστο σε σχέση με τους Εθνικούς και Κοινοτικούς Πόρους που δαπανήθηκαν. Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και τα στελέχη εκείνων των κυβερνήσεων, φέρουν σημαντική ευθύνη για τη καθυστέρηση της Χώρας και σε αυτό το τομέα. Και από την κοινωνία τιμωρήθηκαν συνολικά για τις πράξεις και τις παραλείψεις τους.
Τα τελευταία 4 ½ χρόνια, η Χώρα κυβερνάται από την πλέον ασυντόνιστη, περιορισμένης ικανότητας και αντίληψης κυβέρνηση, η οποία επιβεβαιώνει τους χαρακτηρισμούς σε όλες τις δραστηριότητες, εκφράσεις και εκφάνσεις της διακυβέρνησης. Και το Κτηματολόγιο είναι μία από αυτές.

Οι αδαείς σύμβουλοι και οι αναχρονιστικοί πολιτικοί προϊστάμενοι του ΥΠΕΧΩΔΕ, θεώρησαν, μετά από 4 χρόνια απραξίας (ή «συσκέψεων»;;;), ότι πρέπει να φτιάξουν επιτέλους το Εθνικό Κτηματολόγιο. Ως προς το στόχο και το έργο είμαστε όλοι σύμφωνοι. Ως προς τον σχεδιασμό υλοποίησης του Κτηματολογίου, είναι τουλάχιστο εξοργιστικός, γραφειοκρατικός, ελλιπέστατος, αναποτελεσματικός, ταλαιπωρεί και επιβαρύνει άσκοπα τους πολίτες και δεν έχει κανένα εγγυημένο αποτέλεσμα.
Κρίμα για μία ακόμα φορά που η Ελλάδα και η κοινωνία της στερείται ευκαιρία ανάπτυξης και βελτίωσης της ποιότητας ζωής.
Αγνοώντας τι συμβαίνει στα αναπτυγμένα κράτη, αδιαφορώντας για τις νέες μεθόδους και ασφαλείς τεχνικές που προσφέρει πια η πληροφορική και η τεχνολογία, προσπερνώντας τις αδυναμίες των υφιστάμενων υπηρεσιών και αδιαφορώντας για το σεβασμό στο πολίτη-ψηφοφόρο, ανακοίνωσαν μία διάτρητη, απαράδεκτη, εισπρακτική διαδικασία ανάπτυξης κτηματολογίου.
Και για να μην υπάρχει κριτική για τη κριτική, ακολουθεί ένα σενάριο για το πώς αναπτύσσεται κτηματολόγιο με ασφάλεια, ποιότητα, ακρίβεια, ελάχιστη ταλαιπωρία των πολιτών, το οποίο έχει και διάρκεια και αντοχή στο χρόνο.
Στα Υποθηκοφυλακεία της Χώρας, χωρίς μηχανογράφηση τα περισσότερα, υπάρχουν όλα τα συμβόλαια ακίνητης περιουσίας και οι μεταβολές αυτών. Μηχανογραφούνται πλήρως και δημιουργείται μία ενιαία μεγάλη βάση δεδομένων ιδιοκτητών και ιδιοκτησιών.
Από το Υπ.Οι.Ο με το ΑΦΜ και το Ε9 γίνεται γρήγορα και με ασφάλεια μία πρώτη αντιστοίχηση ακινήτων και ιδιοκτητών.
Οι Πολεοδομίες έχουν θεωρητικά και πρακτικά όλους τους φακέλους με τις άδειες, τα τοπογραφικά σχέδια των μικροπεριοχών, αεροφωτογραφίες κτλ. Στοιχεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την διερεύνηση, αναγνώριση, ταυτοποίηση ακινήτων.
Τα δε αγροτεμάχια, τα περισσότερα που εκμεταλλεύονται και γεωργικά ή κτηνοτροφικά, υπάρχουν σε διάσπαρτες βάσεις τόσο στο Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης όσο και στον εποπτευόμενο φορέα ΟΠΕΚΕΠΕ όπου και διαχειρίζονται τις επιδοτήσεις.
Από τις βάσεις δεδομένων της ΔΕΗ και των Τραπεζών, επίσης γρήγορα και με ασφάλεια μπορεί να γίνει ταυτοποίηση και διασταυρωτικός έλεγχος στοιχείων ακινήτων.
Από την βάση των ΕΛΤΑ με τους δρόμους και τους Ταχυδρομικούς Κωδικούς, προσδιορίζεται ή επιβεβαιώνεται η θέση ενός ακινήτου συμπληρωματικά.
Παράλληλα, με ενιαία διαδικασία και ανά Νομό, αερωφοτογραφίζεται όλη η Χώρα (ηπειρωτική και νησιωτική) σε λιγότερο από 3 μήνες. Δημιουργείται ενιαία βάση γεωγραφικής ψηφιακής πληροφορίας για όλη την Ελλάδα.
Ακολούθως, μπορεί να γίνει ταυτοποίηση των ακινήτων και στο γεωγραφικό χώρο με πλήρη προσδιορισμό.
Σε ένα σύγχρονο, μοντέρνο κράτος όπου οι πολιτικοί σέβονται τους πολίτες και οι δημόσιοι λειτουργοί εργάζονται και όχι απεργάζονται, ένα τέτοιο σχέδιο μπορεί να αναπτυχθεί και να υλοποιηθεί σε 2 χρόνια το πολύ, με όλες τις διαδικασίες διαγωνισμών και με κόστος που δεν υπερβαίνει τα 20 εκ. Ευρώ.
Οι υπηρεσίες επεξεργάζονται τα στοιχεία και αποστέλλουν στους Πολίτες ένα ενιαίο έντυπο όπου αναφέρεται ότι εντοπίσθηκαν τα «τάδε» ακίνητα στην ιδιοκτησία τους με τα «δείνα» χαρακτηριστικά και απλά ζητάνε την επιβεβαίωσή και την αποδοχή τους.
Σε περίπτωση διαφωνίας, τότε ο ενδιαφερόμενος με τα κατάλληλα παραστατικά –συμβόλαια, αντίγραφα Ε9, τοπογραφικά κτλ- επιλύει γρήγορα την διαφωνία αυτή. Επίσης σε περίπτωση μη εμφάνισης κάποιου ακίνητου, αλλά που υπάρχει με ελλιπή στοιχεία από τις προηγούμενες βάσεις δεδομένων, καλείται προσωποποιημένα και εξατομικευμένα ο ιδιοκτήτης για τον οποίο υπάρχουν εσφαλμένα ή απροσδιόριστα στοιχεία της περιουσίας του προκειμένου να διευθετήσει οριστικά την ακίνητη περιουσία του.
Με αυτό τον τρόπο, η Χώρα αποκτάει ένα σύγχρονο, ψηφιακό Εθνικό Κτηματολόγιο, νέες απεικονίσεις και αεροφωτογραφίες –και όχι αυτές που έχουν από το 1950…..- αναπτύσσεται πλήρη ταύτιση περιουσίας, προσώπου και Γης και εκσυγχρονίζεται όλο το σύστημα διαχείρισης Γης και περιουσίας, όπως Υποθηκοφυλακεία, Συμβολαιογράφοι, Τράπεζες, Πολεοδομίες, Δήμοι,Εφορία και εν τέλει οι Πολίτες.
Και βέβαια όσα έχω αναφέρει ούτε επιστημονική φαντασία είναι, ούτε είναι αποτέλεσμα τρομερής ευφυΐας, μοναδικής και σπάνιας σκέψης.
Είναι αποτέλεσμα μίας στοιχειώδους επεξεργασίας των δεδομένων, απλής γνώσης της τεχνολογίας, λίγου διαβάσματος από πρακτικές και τεχνικές σε άλλα πολιτισμένα και προηγμένα κράτη και κυρίως αποτέλεσμα ανιδιοτελούς διάθεσης προσφοράς και σεβασμού προς τους Έλληνες πολίτες που ταλαιπωρούνται «στον αιώνα τον άπαντα» από ανεπαρκείς πολιτικούς που οι ίδιοι εκλέγουν.
Οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, που ευαγγελίζονταν και την κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης αυτό το σύνθετο -αλλά υλοποιήσιμο με καλό σχεδιασμό- έργο δεν το έκαναν ποτέ.
Οι κυβερνήσεις της Ν.Δ. που έλεγαν ότι θα τα κάνουν όλα καλύτερα, που θα μεταρρύθμιζαν και θα επανίδρυαν το κράτος, απορυθμίζει τα νεύρα μας και επανιδρύει ένα αναποτελεσματικό αναχρονιστικό κράτος .
Ποια είναι η συνθήκη εκείνη που πρέπει να συμβεί στην Ελλάδα για να έχει πια την τύχη και την θέση που της αξίζει;;;
Ως πότε επιτέλους ο Έλληνας πολίτης θα έχει μόνο υποχρεώσεις απέναντι σε ένα κράτος και μία πολιτεία που δεν τον σέβεται και δεν του προσφέρει απολύτως τίποτα;;;;
Ως πότε η Ελληνική Κοινωνία θα μένει καθηλωμένη και αναχρονιστική από ανεπαρκείς πολιτικούς ενώ όλος ο κόσμος αλλάζει, εκσυγχρονίζεται και αναπτύσσεται;
Πόσο είναι νόμιμο και Συνταγματικό, πολλά φυσικά πρόσωπα να πληρώνουν για το ίδιο αντικείμενο και την ίδια διαδικασία ;;;; Δεν είμαι νομικός, αλλά κατά αναλογία ή αντιστοιχία, αν οδηγούμε το αυτοκίνητο του πατέρα μας που η άδεια οχήματος είναι στο όνομά του και κάνουμε μία τροχαία παράβαση, το πρόστιμο εκτός από τον οδηγό, μεταφέρεται και επιβάλλεται και στον κάτοχο του αυτοκινήτου;;;
Ρητορικές ερωτήσεις που ο Ιστορικός του μέλλοντος θα δώσει απαντήσεις αλλά… φτάνει πια!!
Για την Ελλάδα ρε γαμώτο !!!
Γιάννης Κανάβας.
Ηλεκτρονικός Μηχανικός HnD, MBA
Τεχνικός Σύμβουλος Συστημάτων Τεχνολογίας.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Παππούς μου εγκατασταθηκε στις αρχες του προηγ.αιωνα,με το αδερφι του σε μια γεωργικη εκταση 8 περιπου στρεμματων. Παντρευτηκαν και εκτισαν τα σπιτια τους, μοιραζοντας δια λογου το οικοπεδο. Εκαμαν απο 5 παιδια ,τα οποια τους κληρονομησαν χωρις κανενα χαρτι ή δηλωση αποδοχης κληρονομιας. Απο τα 10 παιδια ζουν μονο τα δυο,και περιπου απο τα 26 παιδια τους ζουν τα 17. Τα 26 παιδια κληρονομησαν ,παλι χωρις κανενα χαρτι. Απο τα 8 αρχικα στρεμματα εμειναν 6 γιατι η αγροτικη εκταση μπηκε στο σχεδιο και χαραχθηκαν δρομοι. Μεσα στην εκταση ,οποιος ήταν πιο δυνατος καταπατουσε και εκτιζε. Σημερα υπαχει και η νεα γενια -δισεγγονα και τρισεγγονα - τα οποια εχουν αστικοποιηθει. Για να βγειτωρα ακρη, θα πρεπει να ερθουν οι επιζοντες συγγενεις στα μαχαιρια.
-Δεν θα σου κανουμε τη χαρη σοφλια ελλα απο τωρα και παρτα στο δημοσιο ,να τα παρει ο αλο..., να τα δωσει στη δικαια να τα πουλησει στου ξενους.

Ανώνυμος είπε...

Η κυβέρνηση, με τον τσαμπουκά επιβάλλει την καταβολή τελών, τα οποία δεν θα έπρεπε να καταβάλουν οι πολίτες αφού αναφέρονται σε υποχρέωση της πολιτείας για τη δημιουργία Κτηματολογίου, για την οποία έχουν δοθεί άφθονα κοινοτικά κονδύλια.

Επομένως, είναι παράνομη η επιβολή των τελών αυτών. Τίθεται το θέμα πλέον πώς οι πολίτες μπορούν (όταν θα έχουν πληρώσει) να ζητήσουν την αποζημίωσή τους από το Δημόσιο με τη διαδικασία της Αστικής Ευθύνης του Κράτους (άρθρο 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα).

Εδώ το κράτος κάνει τον τσαμπουκά, επειδή γνωρίζει ότι τα δικαστικά έξοδα θα είναι περισσότερα από το ποσό που θα έχει καταβληθεί ατομικά από τον κάθε ένα Έλληνα πολίτη.

Ορισμένοι δικηγόροι στο έχουν σαν σύστημα να ζητούν από πελάτες τους - όταν προβλέπεται μακροχρόνια δικαστική διένεξη - να τους κάνουν μια εξουσιοδότηση με την οποία να δηλώνουν ότι θα ανταμείψουν το δικηγόρο, μετά την έκδοση τελεσίδικης απόφασης με το 4-5% του ποσού που θα κερδίσουν δικαστικά.

Έτσι και ο πολίτης ξενοιάζει και ο δικηγόρος μαζεύει μερικές χιλιάδες ομοειδείς υποθέσεις (π.χ. επιστροφής φόρων που δεν έπρεπε να είχαν επιβληθεί)από στερεότυπες πολυ-φωτοτυπημένες αγωγές.

Θα πρέπει τώρα να στίψουν το μυαλό τους οι δικηγόροι ως προς το "πως θα καταφέρουν να μαζέψουν μεγάλους αριθμούς πολιτών που να συνδέονται με το δεσμό της ομοδικίας" ώστε να αποφύγουν το σκόπελο των δικαστικών εξόδων και να εξασφαλίσουν μια περιουσία με το "φασούλι-φασούλι, γεμίζει το σακούλι".

Βέβαια υπάρχει και η χριστιανική άποψη, όταν σου δώσει κάποιος ένα χαστούκι, να τον προσκαλέσεις να σου δώσει και άλλο ένα από το άλλο μάγουλο". Το είδαμε στην αποχή από τα γαλακτοκομικά και τα ζυμαρικά κλπ.