Ειδήσεις

13 Οκτ 2008

Έντεκα συμβουλές κατά της κερδοσκοπίας για την παραλαβή πετρελαίου θέρμανσης από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης συμβουλεύει τους πολίτες:




  1. Να συγκρίνουν, μετά από έρευνα ή ενημέρωση, τις αναγραφόμενες στα πρατήρια της περιοχής τους τιμές (τα πρατήρια καυσίμων υποχρεούνται να αναγράφουν τις τιμές των καυσίμων σε φωτεινές πινακίδες εμφανείς στους καταναλωτές). Και αξιοποιώντας την εμπειρία τους να επιλέγουν την οικονομικότερη τιμή, συμβάλλοντας με τη συμπεριφορά τους αυτήν και στην ενίσχυση του ανταγωνισμού.

  2. Να υπολογίζουν επακριβώς πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής.

  3. Να αναθέτουν την παραλαβή του πετρελαίου θέρμανσης μόνο σε άτομα που γνωρίζουν πώς πρέπει να το παραλάβουν.

  4. Να τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας κατά την παραλαβή του πετρελαίου, προς αποφυγή ατυχημάτων.

  5. Να προσέχουν το χρώμα του πετρελαίου να είναι ζωηρό κόκκινο και όχι θολό. Το χρώμα αποτελεί ένδειξη της ποιότητας του πετρελαίου.

  6. Να καταγράφουν οι ίδιοι την ποσότητα του πετρελαίου που υπάρχει στη δεξαμενή πριν και μετά την παραλαβή, πάντοτε παρουσία του βυτιοφορέα.

  7. Να μην εμπιστεύονται τον μετρητή του βυτιοφόρου, αλλά να χρησιμοποιούν το δικό τους διαγραμμισμένο μέτρο. Δηλαδή να γνωρίζουν πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζουν τις διαστάσεις της δεξαμενής τους. Π.χ. αν μια δεξαμενή έχει μήκος 1,5 μέτρο, πλάτος 1 μέτρο και ύψος 1 μέτρο, τότε η συνολική χωρητικότητά της είναι 1,5 κυβικό μέτρο (1,5x1x1=1,5) ή 1.500 λίτρα. Επομένως, σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής αντιστοιχούν 15 λίτρα (1.500:100=15).

  8. Να μετρούν την ανύψωση της στάθμης του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή, αφού κατασταλάξει ο αφρός και έχουν πρώτα παρέλθει 5-6 λεπτά.

  9. Να πληρώνουν εφόσον αναγράφεται στην απόδειξη παραλαβής-πληρωμής το ύψος που μετρήθηκε πριν και μετά την παραλαβή και όχι μόνο τα λίτρα. Καθώς και να υπάρχουν συμπληρωμένα όλα τα απαιτούμενα από τον νόμο στοιχεία (όπως ονοματεπώνυμο και διεύθυνση του πελάτη, ποσότητα, ώρα παράδοσης κ.λπ.). Σε κάθε άλλη περίπτωση να σημειώνουν τις λέξεις «με κάθε επιφύλαξη».

  10. Πρέπει να πραγματοποιούν τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο συντήρηση-ρύθμιση του συστήματος της κεντρικής θέρμανσης (έτσι καταναλώνεται λιγότερο πετρέλαιο, επιτυγχάνεται η εξοικονόμηση χρημάτων και υπάρχει αποφασιστική συμβολή στη δημιουργία καθαρότερου περιβάλλοντος). Ο καταλληλότερος χρόνος για τη συντήρηση της εγκατάστασης είναι αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης (δηλαδή Απρίλιο - Μάιο), ώστε να μη μείνουν τα κατάλοιπα της καύσης κατά την περίοδο του καλοκαιριού, οπότε είναι πιο δύσκολος ο καθαρισμός της.

  11. Να μην αφήνουν τον καυστήρα πετρελαίου να λειτουργεί χωρίς καύσιμα, γιατί έτσι καταστρέφονται η αντλία και το μπεκ. Επομένως πρέπει να είναι ανοιχτός ο διακόπτης παροχής της δεξαμενής και να υπάρχει πετρέλαιο σε αυτήν.
    Ολοι οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται για ενημέρωση, παράπονα και καταγγελίες στην τηλεφωνική γραμμή 1520.

1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο Γιωργάκης και ο Μπέννυ περπατούν κάτω από ένα δέντρο. Σε μια στιγμή, πέφτει πάνω στο κεφάλι του Γιώργου μία σκατούλα από τα πουλιά του δέντρου. Ρωτάει αμέσως το Μπέννυ:
- "Ρε Μπέννυ, τι έχω στο κεφάλι μου;"
- "Σκατά", του απαντά αυτός.
- "Όχι ΜΕΣΑ βρε, ΕΠΑΝΩ στο κεφάλι τι εχω;"