Ειδήσεις

20 Οκτ 2008

Ερώτηση στη Βουλή για τις σπατάλες της Διοίκησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών

Μήνυμα αναγνώστη

.....

ΕΡΩΤΗΣΗ



Για τον κ. Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών





Θέμα: «Οι εγκληματικές υπέρογκες σπατάλες της διορισμένης από την Κυβέρνηση Καραμανλή Διοίκησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών με την ανοχή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών, δημιουργούν την αίσθηση του ανεύθυνου και ανεξέλεγκτου ροκανίσματος της περιουσίας των Ελλήνων, με αποτέλεσμα την συρρίκνωση του ανταγωνισμού προς όφελος των ανταγωνισμών, λίγο πριν το ξεπούλημά του εθνικού αερομεταφορέα σε τιμή και με όρους ευκαιρίας σε ιδιώτες».
…….
Συνεχίζεται…

Η περίπτωση των Ολυμπιακών Αερογραμμών αποτελεί άλλη μια εγκληματική και συστηματική υπονόμευση δημοσίου Οργανισμού στα πλαίσια ενός σχεδίου γενικευμένου ξεπουλήματος δημόσιας περιουσίας. Ο εθνικός αερομεταφορέας, που σήμερα πωλείται, παραδόθηκε στην Κυβέρνηση Καραμανλή από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ με συμφωνημένο και βιώσιμο σχέδιο εξυγίανσής τους από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πέρα από την υπονόμευση σε Ευρωπαϊκό επίπεδό από την ίδια την Κυβέρνηση Καραμανλή του σχεδίου αυτού, με προφανή ευθύνης της πολιτικής ηγεσίας οι Ολυμπιακές Αερογραμμές φαίνεται να χρησιμοποιήθηκαν ως ένα πεδίο οργιώδους και παντελώς αδικαιολόγητης σπατάλης δημοσίου χρήματος από τις διορισμένες από την Κυβέρνηση Διοικήσεις.Συγκεκριμένα, η μίσθωσης παλαιών αεροσκαφών, χωρίς τον απαραίτητο έλεγχο για την ασφάλεια των πτήσεων, και με υπέρογκα για την ποιότητα των αεροσκαφών τιμήματα αποτελεί μια διαχειριστική πράξη παντελώς αδικαιολόγητη, που ενισχύει τους προβληματισμούς για σκόπιμη, συστηματική και συνειδητή απαξίωση του εθνικού αερομεταφορέα προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων.Αναλυτικά στο θέμα αυτό:

Α. Το Μάιο 2008 υπογράφηκε σύμβαση, μεταξύ των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της αμερικάνικης εταιρίας A.C.G., μίσθωσης του αεροσκάφους SΧ-ΒLD 737-300, κατασκευής ’91-’92, με ημερομηνία παράδοσης την πρώτη βδομάδα Αυγούστου. Το μηνιαίο μίσθωμα ορίσθηκε 155.000 δολ. το μήνα και διάρκεια μίσθωσης 3-5 έτη. Δόθηκε με την υπογραφή της σύμβασης εγγύηση ποσού 310.000 δολ. Το αεροσκάφος παρελήφθη με 15 ημέρες καθυστέρηση, πέταξε 4-5 ημέρες στο τέλος Αυγούστου και έκτοτε λόγω τεχνικών προβλημάτων είναι καθηλωμένο στο έδαφος, ενώ οι Ο.Α. καταβάλλουν το μήνα 155.000 δολ. Εκτιμάται ότι για να είναι έτοιμο για πτήση θα απαιτηθεί πολύς χρόνος ακόμη (1 ή 2 μήνες).


Β. Τέλος Μαΐου 2008 μισθώθηκαν επίσης 2 αεροσκάφη από αμερικάνικη εταιρία δεσμευτικά για 5 χρόνια, που πριν, όπως έχει γραφεί στον Τύπο, μετέφεραν φυλακισμένους.

1. Το ένα SΧ-ΒΚU 737-400, κατασκευής 1991-92, παραλήφθηκε αφού δόθηκαν ως εγγύηση 1.200.000 δολ (6 μισθώματα επί 200.000, όταν η εμπορικώς αποδεκτή είναι 2 ή 3 μισθώματα). Το εν λόγω αεροσκάφος παρελήφθη εν γνώσει μη ύπαρξης απαραίτητων καλωδιώσεων και έχει προγραμματισθεί να καθηλωθεί στο έδαφος από 11.11.08 για τροποποίηση 1-2 μήνες, ενώ Θα πληρώνεται ο ιδιοκτήτης με 200.000 δολ. το μήνα.

2. Για το δεύτερο αεροσκάφος της ίδιας εταιρίας με πινακίδα SΧ- ΒΜD 737-400 κατασκευής 19991-92 δόθηκε εγγύηση το Μάρτιο ποσό 209.000 δολ. και τον Ιούνιο ’08 400.000 δολ. για να το παραλάβουν τον Αύγουστο. Ακόμη δεν έχει παραληφθεί. Περισσότερο από 2 εβδομάδες βρίσκεται στην Αμερική ομάδα με τεχνικούς και πιλότο για να το παραλάβουν. Έχουν γίνει δύο δοκιμαστικές πτήσεις και έχουν αποτύχει δύο διαφορετικοί κινητήρες. Η αμερικάνικη εταιρία ζητάει από τις Ο.Α. παράταση παράδοσης. Και τρίτος κινητήρας θα δοκιμασθεί. Κανείς δεν γνωρίζει πότε θα παραληφθεί αυτό το αεροσκάφος.


Η συστηματική πρακτική της Κυβέρνησής σας να απαξιώνει οργανισμούς δημοσίου ενδιαφέροντος, που θα μπορούσε να εξυγιάνει, ζημιώνοντας το δημόσιο συμφέρον, διαταράσσοντας τον ανταγωνισμό σε βάρος των τελικών καταναλωτών Ελλήνων πολιτών και ωφελώντας απροκάλυπτα όχι μόνο τους ιδιώτες ανταγωνισμές, αλλά και τους επίδοξους «αγοραστές» ενός αδικαιολόγητου ξεπουλήματος σε τιμή και με όρους ευκαιρίας, είναι σκανδαλώδης, καθώς στερείται κάθε ηθικού, πολιτικού ή άλλου ερείσματος στα πλαίσια των αρχών της χρηστής διοίκησης.

Μετά τα παραπάνω ερωτάστε :

1. Ενόψει πώλησης των Ο.Α. δικαιολογείται αυτή η βιασύνη για μίσθωση τόσο παλαιών αεροσκαφών με προβλήματα, επικίνδυνα για την ασφάλεια πτήσεων;

2. Επιτρέπεται η υπογραφή μίσθωσης χωρίς να προηγείται ο απαραίτητος έλεγχος;

3. Ποιος είχε συμφέρον να μισθωθεί όπως-όπως το SΧ-ΒLD 737- 300, πλην του ιδιοκτήτη που εισπράττει 155.000 $ το μήνα «βρέξει-χιονίσει», ενώ οι Ο.Α. επιβαρύνονται και με τα έξοδα επισκευής;

4. Γιατί δεν περίμεναν να παραλάβουν το SΧ-ΒΚU 737-300 αφού ο ιδιοκτήτης επισκεύαζε τα ελαττώματα;

5. Πώς έγινε και ενώ η αρχική συμφωνία για το 2ο αεροσκάφος ήταν για μίσθωση 2 ετών με μίσθωμα 200.000 το μήνα, λίγες μέρες πριν αλλάξει η διοίκηση (Ιούλιος ’08), συμφώνησαν τελικά για 5ετή δεσμευτική σύμβαση με 199.000 $ το μήνα, μίσθωμα 20.000-25.000 $ ακριβότερο από τις τιμές της αγοράς;

6. Τι είδε τελευταία στιγμή ο προηγούμενος Πρόεδρος των Ο.Α.;

7. Γιατί ανεχθήκατε να δίνονται τόσα χρήματα (209.000+400.000) για το αεροσκάφος SΧ-ΒΜD 737-400, άγνωστης καταλληλότητας;

8. Ποιος έχει συμφέρον, πλην του ιδιοκτήτη, να μισθώνεται τέτοιο αεροσκάφος, σαν να είναι το μοναδικό στον κόσμο;

9. Γιατί ενώ oι Ο.Α. κλείνουν ή πωλούνται, μισθώνονται τέτοια αεροπλάνα με 5ετείς συμβάσεις;

10. Όταν κ. Υπουργέ υποστηρίζετε ότι οι Ο.Α. επιβαρύνουν τον Έλληνα εργαζόμενο 1.500.000 € το μήνα, υπολογίζετε και αυτές τις «δαπάνες», δαπάνες που οφείλονται στην ανεπάρκεια των διορισμένων από την αρμόδια πολιτική ηγεσία διοικήσεων, αλλά και των πολιτικών προϊσταμένων τους;

11. Υπάρχουν πολιτικές, διαχειριστικές και άλλου είδους ευθύνες από αυτή σας την συμπεριφορά;

12. Με ποιο ηθικό, αλλά και πολιτικό έρεισμα εμμένει η Κυβέρνηση Καραμανλή σε συστηματικές και εκτεταμένες πρακτικές λεηλασίας του δημοσίου πλούτου και ζημίας του δημοσίου συμφέροντος, μέσα από μια μεθοδευμένη, όπως φαίνεται, απαξίωση δημοσίου ενδιαφέροντος Οργανισμών πριν από το ξεπούλημά τους σε τιμή ευκαιρίας και με επωφελείς όρους σε ιδιωτικά συμφέροντα;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές


Νίκος Σηφουνάκης

Χάρης Τσιόκας

Γιάννης Σκουλάς

Γρηγόρης Νιώτης

Μιχάλης Καρχιμάκης



Γιάννης Μ. Νέγρης