Ειδήσεις

19 Μαΐ 2009

ΑΜΚΑ: σε ενάμιση μήνα πρέπει να εξυπηρετηθούν 6 εκατ. πολίτες! - Με τις ώρες στην ουρά για να πάρουν έναν αριθμό

«Είμαι εδώ από τις 11 το πρωί και έχω το νούμερο 389. Τώρα εξυπηρετούν ακόμα το 256 και είναι μία και τέταρτο. Σταματάει συνέχεια το σύστημα και ξεκινάει ύστερα από μισή ώρα», λέει η συνταξιούχος του ΙΚΑ Ιωάννα Καλογεράτου, περιγράφοντας την ταλαιπωρία της στο ΚΕΠ Συντάγματος για να πάρει τον ΑΜΚΑ, τον αριθμό μητρώου κοινωνικής ασφάλισης.

Συνεχίζεται...
Είναι μάλιστα από τις τυχερές. «Ήρθα στη μία παρά είκοσι και έχω νούμερο 536. Πριν από λίγο είχαν σταματήσει να δουλεύουν τα κομπιούτερ», λέει ο Αθανάσιος Τσάκας. «Είμαι παντρεμένος και στη σύζυγό μου που είναι ασφαλισμένη στο ΤΕΒΕ ήρθε στο σπίτι ο ΑΜΚΑ. Εγώ είμαι στο Δημόσιο και δεν ήρθε ποτέ», προσθέτει.
Ο ΑΜΚΑ θα αντικαταστήσει τον Αριθμό Μητρώου των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων. Με βάση τον Α.Μ., οι ασφαλισμένοι και οι συνταξιούχοι πρέπει να εξακριβώσουν, είτε μέσω της ιστοσελίδας www. amka. gr είτε καλώντας το 11131 (χωρίς χρέωση) αν τους έχει απονεμηθεί ΑΜΚΑ. Όσοι διαπιστώσουν ότι δεν έχουν ΑΜΚΑ ή υπάρχουν λάθη, θα πρέπει να καταφύγουν στα ασφαλιστικά ταμεία και στα ΚΕΠ. Μάλιστα, από την 1η Ιουλίου, όσοι ασφαλισμένοι δεν διαθέτουν ΑΜΚΑ, κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς παροχές.
«Ή δεν έχουμε καθόλου πρόσβαση στη σελίδα του ΑΜΚΑ ή ενώ έχει ξεκινήσει η εφαρμογή μπορεί το σύστημα να μας πετάξει έξω ή ακόμη και όταν όλα πάνε καλά, το σύστημα σέρνεται», υποστηρίζει η προϊσταμένη του ΚΕΠ Συντάγματος, Ειρήνη Καλογεράκου, επισημαίνοντας πως έχει ξεπεραστεί κατά πολύ ο συνήθης χρόνος αναμονής. «Μπορεί να περιμένει κάποιος και μία ώρα μπροστά στο γκισέ για να ολοκληρωθεί η διαδικασία», σημειώνει.
«Υπάρχει και υπερφόρτωση, αλλά και η βάση δεν υποστηρίχθηκε τεχνικά ώστε να ανταποκριθεί στον αναμενόμενο φόρτο. Γιατί το ήξεραν πως θα υπάρξει μεγάλη προσέλευση», αναφέρει η κ. Καλογεράκου, υπογραμμίζοντας πως μέσα σε ενάμιση μήνα πρέπει να εξυπηρετηθούν 6 εκατ. πολίτες.
Ενδεικτικό είναι πως μόνο το Σάββατο το ΚΕΠ Συντάγματος δέχθηκε 238 αιτήσεις. «Έχουμε γίνει γραφεία ΑΜΚΑ χωρίς να είμαστε», λέει, αναφέροντας ότι δυσκολεύονται να εξυπηρετήσουν πλέον και άλλους πολίτες που απευθύνονται στα ΚΕΠ για διαφορετικές διαδικασίες.
Σημειώνεται ότι η διαδικασία χορήγησης ΑΜΚΑ ξεκίνησε στις αρχές Μαΐου και από την 1η Ιουλίου είναι υποχρεωτικός για όλους τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους. «Θα έπρεπε ή να παραταθεί η έναρξη ισχύος ή να είχε ξεκινήσει νωρίτερα η χορήγησή του», δηλώνει η κ. Καλογεράκου.
Για τα προβλήματα έχει πάντως ενημερωθεί το υπουργείο Εσωτερικών, ενώ και στελέχη του αρμόδιου φορέα (ΗΔΙΚΑ Α.Ε.) του υπουργείου Απασχόλησης επισκέφθηκαν το ΚΕΠ. «Είδαν τα προβλήματα, αλλά έχει περάσει μία εβδομάδα και δεν έχει γίνει τίποτα», τονίζει.



Από: http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4517413