Ειδήσεις

27 Μαΐ 2008

Σκάνδαλο με το νοθευμένο ηλιέλαιο: Αποκαλύψεις θέλουν εταιρεία, να απολαμβάνει καθεστώς ατιμωρησίας σε θέματα που αφορούν σοβαρές παραβάσεις της

Μήνυμα αναγνώστη
..............
Ερώτηση και Αίτηση κατάθεσης εγγράφων

Για τους κ.κ. υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και ΠΕΧΩΔΕ


ΘΕΜΑ: «Στη δίνη των πολιτικών ευθυνών για την ανεπαρκή και αδιαφανή διαχείριση από την Κυβέρνηση του σκανδάλου διακίνησης στην αγορά νοθευμένου ηλιελαίου, αποκαλύψεις θέλουν εταιρεία, που η εμπλοκή της στο σκάνδαλο συγκαλύπτεται για λόγους ευνοιοκρατίας, να απολαμβάνει καθεστώς ατιμωρησίας και ασυδοσίας και σε θέματα που αφορούν σοβαρές περιβαλλοντικές παραβάσεις της,
αφού
(α) το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ στήνει ασπίδα προστασίας στον αρμόδιο περιβαλλοντικό έλεγχο της Νομαρχίας και αρνείται να εγκρίνει την επιβολή προστίμων, αλλά και τον καταλογισμό εξόδων περιβαλλοντικής αποκατάστασης, συνολικού ύψους περίπου 200.000 ευρώ,
ενώ
(β) το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης επιδοτεί με περίπου 9.000.000 ευρώ την ίδια εταιρεία παρά τα αρνητικά πρακτικά ελέγχου επενδύσεων!!!!».
Φαίνεται, δυστυχώς, πως η ασυδοσία, η ευνοιοκρατία, η ατιμωρησία για λίγους ισχυρούς «εκλεκτούς» εις βάρος του συνόλου των πολιτών, αλλά κυρίως η αδιαφανής και ιδιοκτησιακή διαχείριση της εξουσίας χωρίς λογοδοσία και χωρίς συνέπειες αποτελεί την πολιτική σφραγίδα της Κυβέρνησης Καραμανλή. Μια σφραγίδα ορατή όχι μόνο στη διαχείριση του δημόσιου χρήματος, αλλά δυστυχώς, όπως δείχνουν, τα πράγματα ακόμα και σε ευαίσθητα θέματα περιβάλλοντος και δημόσιας υγείας!
Συγκεκριμένα, μια μεγάλη εταιρεία, που ανάμεσα στις εμπορικές, αντιπροσωπευτικές, βιομηχανικές, οικοδομικές, τουριστικές, ναυτιλιακές και άλλες δραστηριότητες της όπως αναφέρει και στην επωνυμία της, δραστηριοποιείται και στον τομέα της ελαιουργίας (παραγωγή σπορελαίου) φέρεται να αυθαιρετεί σε πολλαπλά επίπεδα ζημιώνοντας το περιβάλλον, διακινδυνεύοντας τη δημόσια υγεία και επιβαρύνοντας τα δημόσια ταμεία, χάρη στην ασπίδα Κυβερνητικής προστασίας που απολαμβάνει.
Στο βωμό της «γαλάζιας» ευνοιοκρατίας, λοιπόν, και στην ασπίδα προστασίας που έχει στήσει το - κατά τα άλλα - αρμόδιο για την προστασία του περιβάλλοντος ΠΕΧΩΔΕ προσκρούουν και πέφτουν στο κενό οι αλλεπάλληλοι έλεγχοι των αρμοδίων αυτοδιοικητικών οργάνων, αλλά και οι διαμαρτυρίες των κατοίκων του Βόλου που επιβαρύνονται από τις περιβαλλοντική μόλυνση που προκαλεί η συγκεκριμένη εταιρεία.
Η ΣΩΡΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ (!) ΣΠΟΡΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΣΙΩΠΗ ΤΟΥ ΥΠΕΧΩΔΕ ΣΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Σύμφωνα με τους ελέγχους των αρμοδίων οργάνων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας, η συγκεκριμένη εταιρεία προέβη σε αυθαίρετη (δηλαδή χωρίς άδεια) λειτουργία δραστηριοτήτων σπορελαιουργίου, αλλά και τμήματος ραφινερίας, μια λειτουργία που προκάλεσε πληθώρα περιβαλλοντικών προβλημάτων στις γύρω περιοχές.
Και μόνο η λειτουργία αυθαίρετου σπορελαιουργίου θα έπρεπε να έχει κινητοποιήσει, πρωτίστως για λόγους δημόσιας υγείας, λόγους που κατέστησαν ακόμα πιο προφανείς μετά το μεγάλο διατροφικό σκάνδαλο με το νοθευμένο ηλιέλαιο, όλα τα αρμόδια όργανα σε κάθε βαθμίδα της Διοίκησης!
Σε επίπεδο νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, τα αρμόδια όργανα πολλές φορές από το 2006 και μετά κατέφυγαν στη λήψη μέτρων, όπως διακοπή της ηλεκτροδότησης, επιβολή προστίμων (στα ποσοτικά όρια των αρμοδιοτήτων τους), ανακλήσεις αδειών λόγω σοβαρής ρύπανσης και υποβάθμισης του περιβάλλοντος, χωρίς να κατορθώσουν, όμως, να επιβάλλουν τη συμμόρφωση της εταιρείας στους νόμιμους περιορισμούς και στις διαδικασίες που επιβάλλονται για την προστασία του περιβάλλοντος.
Και αυτό γιατί, λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (ιδίως ως προς τα ποσά των προστίμων), για μεγάλης έκτασης παραβάσεις είναι αναγκαία και η συνδρομή του ΥΠΕΧΩΔΕ προκειμένου οι παραβάτες να εξαναγκαστούν σε συμμόρφωση. Αυτή, όμως, η συνδρομή δεν έχει παρασχεθεί μέχρι σήμερα, παρά τις ρητές προβλέψεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, αφού το αρμόδιο υπουργείο έχει επιλέξει την τακτική της παρελκυστικής σιωπής στα από 13/8/2007 (αρ. πρωτ. 2374) αιτήματα του Νομάρχη προς το ίδιο το γραφείο του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, που γνωρίζει, αλλά με την ανοχή του συγκαλύπτει και επιβραβεύει τις επικίνδυνες πρακτικές της συγκεκριμένης εταιρείας!
Το συγκεκριμένο υπ’ αριθμ. 2374/13-8-07 αίτημα του Νομάρχη, που ήρθε ως αναγκαία συνέχεια σωρείας διοικητικών μέτρων στα οποία είχαν καταφύγει προηγουμένως στα όρια των αρμοδιοτήτων τους τα αρμόδια αυτοδιοικητικά όργανα, προκειμένου να προστατέψουν το περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής και την υγεία των κατοίκων της Μαγνησίας, είναι σαφές ως προς τη σοβαρότητα των παραβάσεων.
Με συνημμένες εκθέσεις και στοιχεία διαπιστώνει σωρεία παραβάσεων της κείμενης περιβαλλοντικής νομοθεσίας, αφού, σύμφωνα με τους ελέγχους που συστηματικά διενεργούνται μετά από διαμαρτυρίες κατοίκων, που ξεκίνησαν το 2006, το συγκεκριμένο εργοστάσιο, λόγω μη επαρκούς βιολογικού καθαρισμού, παράγει επιβαρυμένα υγρά απόβλητα που υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα όρια και που διατίθενται στο δίκτυο της ΔΕΥΑΜΒ, προκαλώντας δυσχέρειες στην ίδια τη λειτουργία της δημόσιας Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων.
Το ίδιο εργοστάσιο διοχετεύει ανεπεξέργαστα υγρά απόβλητα στο δίκτυο όμβριων υδάτων της Β΄ ΒΙΠΕ, προκαλώντας σημαντική ρύπανση στην τάφρο που καταλήγουν τα όμβρια ύδατα, επηρεάζοντας κατ’ επέκταση την λίμνη Κάρλα της περιοχής.
Όμως, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για σοβαρότατες παραβάσεις με άμεσες επιπτώσεις στο περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής, που ταλαιπωρούν τους κατοίκους, και παρά την εδώ και ένα τουλάχιστον χρόνο πλήρη και αναλυτική γνώση του ίδιου του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, που, χωρίς την έγκριση του υπουργείου του, οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις δεν μπορούν να επιβάλλουν πρόστιμα μεγάλου ύψους, το πρόστιμο 183.789,88 ευρώ που αιτήθηκε η νομαρχία να εγκρίνει το Υπουργείο ουδέποτε επιβλήθηκε και ουδείς γνωρίζει το λόγο!
Είναι, δε, άξιον απορίας, γιατί, εάν το υπουργείο πράγματι μεριμνά για το περιβάλλον, οι επονομαζόμενοι «ράμπο» του ΥΠΕΧΩΔΕ, οι ελεγκτές περιβάλλοντος δηλαδή, που συχνά επικαλείται η αρμόδια πολιτική ηγεσία στις εξαγγελίες της, δεν έχουν τουλάχιστον ενεργοποιηθεί για να διαπιστώσουν τις παραβάσεις, στην περίπτωση που το υπουργείο έχει ενστάσεις ως προς τα ευρήματα των αρμοδίων αυτοδιοικητικών υπαλλήλων.
Η ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑ ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΕΙ, ΕΤΣΙ, Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΤΑΦΡΟΥ ΑΠΑΓΩΓΗΣ ΟΜΒΡΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΤΗΣ Β’ ΒΙΠΕ ΒΟΛΟΥ, ΜΕ ΕΞΟΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΛΥΝΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.
Δυστυχώς, η μη διεκπεραίωση του αιτήματος της νομαρχίας για την έγκριση επιβολής του παραπάνω προστίμου ύψους 183.789,88 ευρώ συνδέεται με μια γενικότερη «περίεργη» αδράνεια του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής των Δήμων Κάρλας και Βελεστίνου Μαγνησίας από τις περιβαλλοντικά επιβλαβείς δραστηριότητες της συγκεκριμένης εταιρείας.
Και αυτό διότι το συγκεκριμένο πρόστιμο καλύπτει ουσιαστικά τις ανάγκες χρηματοδότησης για την αποκατάσταση από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση των βλαβών που έχει προκαλέσει στο περιβάλλον!Ήδη από τον Ιούνιο του 2007, με το υπ’ αριθμ. 1822/20-6-07 είχε γνωστοποιηθεί από τον Νομάρχη Μαγνησίας στον ίδιο τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ η ανάγκη να χρηματοδοτηθεί η Νομαρχία μέσω ΕΤΕΡΠΣ, προκειμένου για «την αποκατάσταση, αναβάθμιση και προστασία του περιβάλλοντος που αφορά εκτέλεση εργασιών σε τμήμα μήκους περίπου 2.000μ της τάφρου απαγωγής όμβριων υδάτων της Β΄ ΒΙΠΕ Βόλου, όπου διοχετεύθηκαν ανεπεξέργαστα υγρά απόβλητα του συγκεκριμένου εργοστασίου».
Το προϋπολογισθέν ποσό 296.350 ευρώ αρχικά θα χορηγούνταν μέσω ΕΤΕΡΠΣ, αλλά στη συνέχεια το μέρος της δαπάνης που αφορά στην αποκατάσταση του περιβάλλοντος, και συγκεκριμένα 203.789,88 ευρώ θα καταλογίζονταν σε βάρος των υπαιτίων της πρόκλησης ρύπανσης.
Το αίτημα, αυτό, που, σύμφωνα με πληροφορίες δεν έχει ικανοποιηθεί μέχρι σήμερα, σε βάρος των κατοίκων της περιοχής, αλλά προς όφελος της συγκεκριμένης εταιρείας που τελικά θα επιβαρυνόταν ως υπαίτια με τον καταλογισμό μεγάλου μέρους των εξόδων, επαναλήφθηκε από τον Νομάρχη προς τον Υπουργό και στην παραπάνω υπ’ αριθμ. 2374/13-8-07 αίτησή του για την επιβολή προστίμου.
Μάλιστα, στη συγκεκριμένη από 12-7-07 Εισηγητική Έκθεση που απεστάλη στον υπουργό αναφέρεται ότι από τις δαπάνες ύψους 203.789,88 ευρώ που πρέπει να καταλογισθούν στον υπαίτιο της ρύπανσης (εφόσον αφαιρεθεί το πρόστιμο 20.000 ευρώ, που στα όρια των αρμοδιοτήτων της, είχε επιβάλλει για το λόγο αυτό η Νομαρχία στην συγκεκριμένη εταιρεία), εναπομένει ποσό 183.789,88 ευρώ που αντιστοιχεί στις εργασίες αποκατάστασης της τάφρου και που δικαιολογεί πλήρως την εκ μέρους της Νομαρχίας εισήγηση για την επιβολή του προστίμου.
Και όμως η αρμόδια πολιτική ηγεσία των βαρύγδουπων επικοινωνιακών εξαγγελιών, στη πράξη αδιαφόρησε, παρέχοντας «ασυλία» στην συγκεκριμένη «γαλάζια» εταιρεία.
Και ενώ το έργο θα μπορούσε να προχωρά ουσιαστικά με έξοδα της υπαίτιας εταιρείας, διασφαλίζοντας την ποιότητα του περιβάλλοντος για τους κατοίκους της περιοχής και χωρίς σημαντικό κόστος για το Δημόσιο, η διαδικασία «σκοντάφτει» στον εκ μέρους της Κυβέρνησης Καραμανλή παραγκωνισμό του δημοσίου συμφέροντος από τα συμφέροντα μιας ρυπογόνου εταιρείας!
Η ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ 9.000.000 ΕΥΡΩ, ΠΑΡΑ ΤΗ ΜΗ ΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΟΡΓΑΝΑ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣΗ συγκεκριμένη εταιρεία, εντασσόμενη στις 9/6/04 σε Επενδυτικό Σχέδιο με την υπ΄αριθμ. 266001/7670 Απόφαση του τότε Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, επιχορηγήθηκε με ποσό περίπου 9.000.000 ευρώ για να μετεγκατασταθεί στο Βόλο, όπου με τη σωρεία περιβαλλοντικών παραβάσεών της έκτοτε επιβαρύνει το περιβάλλον, υποβαθμίζοντας και το επίπεδο ζωής των κατοίκων των γύρω περιοχών.
Είναι, λοιπόν, δημόσιο και κοινοτικό χρήμα, αυτό που με Υπουργική υπογραφή, εκταμιεύεται και αποδίδεται στην συγκεκριμένη εταιρεία, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με τα επίσημα πρακτικά ελέγχου επενδύσεων το Σεπτέμβρη του 2007, η συγκεκριμένη εταιρεία:
(α) δεν είχε τις απαιτούμενες άδειες λειτουργίας
(β) δεν τηρούσε τις υποχρεώσεις της για την προστασία του περιβάλλοντος
(γ) δεν λειτουργούσε ο βιολογικός της καθαρισμός
Εάν πράγματι έχει αποδοθεί η επιδότηση, τότε πρόκειται για μία πρωτοφανή και κατά παράβαση των νόμιμων προϋποθέσεων κατασπατάληση δημοσίου και κοινοτικού χρήματος προς ικανοποίηση συμφερόντων «εκλεκτών», οι οποίοι τελικά λειτουργούν προς επιβάρυνση του περιβάλλοντος και παραμένουν ατιμώρητοι!Αν όλα τα παραπάνω είναι ακριβή, τότε μία και μόνο «εκλεκτή» εταιρεία, προκειμένου να συνεχίσει ατιμώρητη, για να μειώνει το κόστος λειτουργίας της και να αυξάνει τα κέρδη της, να μολύνει το περιβάλλον, στοιχίζει στο Κράτος, 9.200.000 ευρώ περίπου σε επιδοτήσεις, «παγωμένα» πρόστιμα και «παγωμένους» καταλογισμούς δαπανών αποκατάστασης της περιβαλλοντικής ρύπανσης.
Δυστυχώς, το μέγεθος της ασυδοσίας που συνοδεύει αυτήν την υπόθεση, αλλά και της Κυβερνητικής «προστασίας» που παρέχεται απλόχερα σε βάναυση καταπάτηση κάθε έννοιας πολιτικής συνέπειας και υπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, αφήνει περιθώρια να ευσταθούν οι εκδοχές, σύμφωνα με δημοσιεύματα, ότι η συγκεκριμένη εταιρεία ανήκει σε αυτές που για να τις «καλύψει» η Κυβέρνηση Καραμανλή, αρνείται να ανακοινώσει στον Ελληνικό λαό το σύνολο των εμπλεκομένων φορέων στο τελευταίο σοβαρότατο διατροφικό σκάνδαλο με το νοθευμένο ηλιέλαιο.
Μετά τα παραπάνω ερωτάσθε:
1. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ προκειμένου να διεκπεραιωθεί το υπ’ αριθμ. 2374/13-8-07 αίτημα του Νομάρχη Μαγνησίας του, που εκκρεμεί εδώ και ένα χρόνο, για την επιβολή προστίμου σε συγκεκριμένη εταιρεία συμφερόντων συγγενούς Υπουργού της ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, που παραβιάζει σοβαρά τους περιβαλλοντικούς όρους, δραστηριοποιείται στον ελαιουργικό τομέα και ΣΥΜΦΩΝΑ με πρόσφατη δημοσιογραφική αποκάλυψη εμπλέκεται και στο σκάνδαλο του νοθευμένου ηλιελαίου;
2. Γιατί εδώ και έναν ολόκληρο χρόνο δεν έχει απαντήσει το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ στο παραπάνω αίτημα επιβολής προστίμου τη στιγμή που γνωρίζει ότι η συνέχιση της λειτουργίας της συγκεκριμένης εταιρείας χωρίς συμμόρφωση στις περιβαλλοντικές διατάξεις, προκαλεί σημαντική ρύπανση στην περιοχή, βλάπτει τη λειτουργία της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων της ΔΕΥΑΜΒ, αλλά έχει προκαλέσει και σημαντικά προβλήματα στην τάφρο απαγωγής όμβριων υδάτων της Β’ ΒΙΠΕ Βόλου, σε βαθμό που να είναι αναγκαίο έργο αποκατάστασής της που μάλιστα αντιστοιχεί στο ποσό του εισηγηθέντος προστίμου;
3. Έχει προχωρήσει τουλάχιστον η διαδικασία έγκρισης του παραπάνω έργου αποκατάστασης για την τάφρο απαγωγής όμβριων υδάτων, που επιβαρύνθηκε από τα ανεπεξέργαστα υγρά απόβλητα της συγκεκριμένης εταιρείας και που μάλιστα καταλήγει σε λίμνη της περιοχής;
Αν όχι, με ποια αιτιολογία;
Αν ναι, θα καταλογισθεί, όπως οφείλει, το κόστος δαπανών αποκατάστασης του περιβάλλοντος, κόστος ύψους 203.789,88 στην συγκεκριμένη υπαίτια για τη ρύπανση εταιρία;
4. Αληθεύει ότι η έγκριση επιβολής προστίμου 183.789,88 ευρώ που αντιστοιχεί, (μετά την αφαίρεση προστίμου 20.000 ευρώ που έχει ήδη επιβληθεί στην εταιρεία στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της Νομαρχίας), στο κόστος αποκατάστασης της τάφρου απαγωγής, δεν προχωρά από το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ λόγω της εύνοιας που απολαμβάνει η εταιρεία αυτή στο ΔΣ της οποίας συμμετέχει στενό συγγενικό πρόσωπο Υπουργού της σημερινής Κυβέρνησης;
5. Αντιλαμβάνεσθε, ότι δίνεται έντονα η εντύπωση πως η Κυβέρνηση δια του αρμοδίου Υπουργείου επιλέγει να μην αποκαθίσταται το περιβάλλον σε βάρος των κατοίκων της περιοχής, για να αποφύγει τον καταλογισμό ως προστίμου των αναλογούντων δαπανών αποκατάστασης η «εκλεκτή» υπαίτια εταιρεία;
6. Ποια η πορεία εκταμιεύσεων της επιδότησης της συγκεκριμένης εταιρείας από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, που εγκρίθηκε τελικά με Υπουργική Απόφαση την 9/6/2004, προκειμένου να μετεγκατασταθεί η εταιρεία αυτή στο Βόλο, αλλά με συγκεκριμένες προϋποθέσεις διασφάλισης της προστασίας του περιβάλλοντος, οι οποίες δεν τηρούνται, όπως αναφέρουν τα σχετικά πρακτικά ελέγχου επενδύσεων;
7. Αληθεύει ότι η εκταμίευση της επιδότησης προχώρησε κανονικά παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εταιρεία, σύμφωνα με τα πρακτικά ελέγχου, δεν πληροί περιβαλλοντικές και άλλες προϋποθέσεις της επένδυσης;
8. Αληθεύει, τελικά, ότι η συγκεκριμένη εταιρεία ανήκει σε αυτές που βρέθηκαν εμπλεκόμενες στο σκάνδαλο διάθεσης στην αγορά νοθευμένου ηλιελαίου, αλλά, για λόγους που συγκρούονται με την επιβεβλημένη υπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, αποσιωπήθηκαν από τη σχετική αρμόδια ανακοίνωση;
9. Συνειδητοποιεί η Κυβέρνηση ότι πέρα από την προφανή υποβάθμιση του επιπέδου ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής από την περιβαλλοντική επιβάρυνση, με την επιλογή της να θέσει αυτήν την συγκεκριμένη εταιρεία πέρα και πάνω από τις περιβαλλοντικές διατάξεις, εκθέτει σε σοβαρούς κινδύνους το σύνολο των εργαζομένων σε αυτήν, που έρχονται σε επαφή με τα ρυπογόνα απόβλητα;
10. Αντιλαμβάνεσθε, ότι μόνο σε αυτήν την περίπτωση, η ευνοιοκρατία και η ατιμωρησία των ημετέρων που έχει επιβάλει η Κυβέρνηση Καραμανλή στοιχίζει στο Δημόσιο συνολικά περίπου 9.200.000 ευρώ, ενώ συνοδεύεται και από μία ανυπολόγιστη ζημία στο περιβάλλον;
11. Θα προβείτε, επιτέλους, στην εφαρμογή των νόμων, έστω και κατόπιν αποκαλύψεων, για την ρυπογόνα και επιδοτούμενη (!) αυτή εταιρεία, που, λόγω της «γαλάζιας» ταυτότητάς της να κινείται πέρα και πάνω από τους νόμους, αλλά και το ανεκτίμητο αγαθό της προστασίας του περιβάλλοντος;
12. Παρακαλούμε να κατατεθούν στη Βουλή όλα τα σχετικά έγγραφα:

  • Με τους ήδη διενεργηθέντες ελέγχους της Νομαρχίας Μαγνησίας στη συγκεκριμένη εταιρεία
  • Με τα αιτήματα του Νομάρχη προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ για την έγκριση επιβολής προστίμου και την χρηματοδότηση έργου αποκατάστασης τάφρου απαγωγής ομβρίων υδάτων, που μολύνθηκε από τη συγκεκριμένη εταιρεία
  • Με την έγκριση και εκταμίευση επιδότησης ύψους 9.000.000 ευρώ περίπου προς τη συγκεκριμένη εταιρεία από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, μαζί με όλα τα πρακτικά ελέγχου της συγκεκριμένης επένδυσης.
  • Με την εμπλοκή, με οποιονδήποτε τρόπο, της συγκεκριμένης εταιρείας στο πρόσφατο διατροφικό σκάνδαλο του νοθευμένου ηλιελαίου.
Οι ερωτώντες Βουλευτές


Μιχάλης Καρχιμάκης, Κώστας Καρτάλης, Ροδούλα Ζήση, Γιάννης Μανιάτης, Μανώλης Στρατάκης, Μάρκος Μπόλαρης, Βαγγέλης Παπαχρήστος, Χρύσα Αράπογλου, Λεωνίδας Γρηγοράκος, Γιώργος Πεταλωτής, Βασίλης Κεγκέρογλου, Ηλίας Λαμπίρης, Μιχάλης Τιμοσίδης