«Το Ίντερνετ δεν έχει μεγάλο ρίσκο», λένε οι ιδιοκτήτες εταιρειών, οι οποίοι επέλεξαν το Διαδίκτυο για να ξεδιπλώσουν το επιχειρηματικό τους ταλέντο.
Η ενοικίαση γραφείων, η στελέχωση των εταιρειών τους με δεκάδες υπαλλήλους αλλά και η προώθηση των προϊόντων τους μέσω διαφημιστικών σποτ δεν είναι ζητήματα που απασχολούν τους διαδικτυακούς επιχειρηματίες.
Το μόνο που χρειάζονται είναι ένας υπολογιστής για να στηθεί η επιχείρησή τους.................
Συνεχίζεται...
Άλλωστε όπως δηλώνουν, ανοίγοντας μία εταιρεία ή ένα κατάστημα στον πιο κεντρικό δρόμο της πόλης, ο αριθμός των πελατών θα είναι πάντα περιορισμένος. Αντίθετα, μία και μόνο ιστοσελίδα είναι αρκετή για να εμπλουτίσουν το πελατολόγιό τους με καταναλωτές από κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Πέντε επιχειρηματίες μιλούν στα «ΝΕΑ» για την απόφασή τους να γίνουν... χάιτεκ και να πουλήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους μέσω του Διαδικτύου.
Για τις μικρές παραδοσιακές βιοτεχνίες και οικοτεχνίες, το Ίντερνετ έχει αποδειχθεί, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας κ. Γιάννη Λάριο σωτήριο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του οργανισμού, οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο Ίντερνετ δεν ξεπερνούν τις 100. «Η χρήση του Διαδικτύου προς όφελος της επιχείρησης σπάει τους γεωγραφικούς περιορισμούς», λέει ο κ. Λάριος.
Συμπληρώνει μάλιστα ότι παράλληλα καταρρίπτεται ο μύθος της μεγάλης επιχείρησης. «Οι καταναλωτές μπαίνουν στη διαδικασία να συγκρίνουν τις μεγάλες με τις μικρές επιχειρήσεις.
Τους χώρους τους, τα καταστήματά τους, τα προϊόντα τους. Στο Ίντερνετ όμως δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Ο χρήστης βλέπει την ίδια βιτρίνα και τις ίδιες δυνατότητες, είτε πρόκειται για μεγάλη είτε για μικρή επιχείρηση».
«Ούτε με το Ίντερνετ γλιτώνεις τη γραφειοκρατία»
ΜΙΑ ΠΤΗΣΗ πάρα πέντε, ένα τρίωρο επαγγελματικής οδηγικής προσομοίωσης, κυνήγι θησαυρού με ιστιοφόρα, ακόμη και σεμινάρια οινογνωσίας είναι μερικά μόνο από τα προϊόντα που πουλά η επιχείρηση Βaladeur. Το 2005 η ομώνυμη ομάδα τέχνης και πολιτισμού ξεκίνησε το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα εμπειριών σε συσκευασία δώρου στην Ελλάδα. «Καθιερώνοντας έτσι στη συνείδηση του κόσμου μία νέα έννοια, την έννοια του άυλου δώρου - δώρου εμπειρίας», λέει ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης, κ. Άγγελος Χριστοφόρου. Μπορεί πολλοί να θεωρούν ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν πέφτει στην παγίδα της ελληνικής γραφειοκρατίας, όπως αναφέρει ο κ. Χριστοφόρου, αλλά αυτό είναι λάθος. «Η γραφειοκρατία βασιλεύει και εδώ το ίδιο! Η έδρα της επιχείρησης είναι απαραίτητη, άσχετα με το αν θα την επισκέπτονται ή όχι οι πελάτες του καταστήματος. Τα παραστατικά είναι πάντα τα ίδια και γενικά οι διαδικασίες δεν διαφέρουν ιδιαίτερα από αυτές της δημιουργίας φυσικού καταστήματος».
LΙΝΚS
http://www.baladeur.gr/
«Δουλεύω από το σπίτι, χωρίς έξοδα»
ΜΠΗΚΕ ΣΤΟΝ χώρο του κοσμήματος από χόμπι. Η κ. Έλενα Μπούση άρχισε να πουλά τα δημιουργήματά της σε δημοπρασίες στο Ίντερνετ. «Πριν από δύο χρόνια, η ανάγκη να μείνω κοντά στην οικογένειά μου συνδυάζοντας παράλληλα μιαν εργασία, με έκαναν να πάρω την απόφαση ν΄ ανοίξω ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Οι γνώσεις μου όμως στις πωλήσεις και στο μάρκετινγκ με βοήθησαν ουσιαστικά στην υποστήριξη των προϊόντων μου», λέει η κ. Μπούση. Η επιλογή του ηλεκτρονικού καταστήματος ήταν, όπως αναφέρει, μονόδρομος. «Μου επέτρεπε να έχω το εργαστήριό μου στο σπίτι στηρίζοντας την οικογένειά μου. Παράλληλα τα έξοδα μιας επιχείρησης μέσα από το Ίντερνετ είναι μειωμένα».
LΙΝΚS
http://www.silvermade.gr/
«Άνοιξα την αγορά μου σε όλη την Ελλάδα»
ΑΝΟΙΞΕ ΤΗ δική της επιχείρηση πριν από περίπου τέσσερα χρόνια. Η κ. Ευρυκόμη Σάββα από τη Λέσβο αποφάσισε ότι αυτό με το οποίο θα ήθελε να ασχοληθεί είναι απλά η παράδοση. Έτσι «γεννήθηκε» το Αegean Shop.
Ούζο, μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού, τυριά αλλά και ντόπια κρασιά από το νησί της Λέσβου είναι μερικά από τα προϊόντα που μπορούσαν να βρουν οι πελάτες. Η ιδιαιτερότητα όμως της επιχείρησής της ήταν ότι τα προϊόντα δε βρίσκονταν παρά στα... διαδικτυακά ράφια. «Το Ίντερνετ ήταν η καλύτερη λύση. Τα παραδοσιακά προϊόντα του νησιού τα γνώριζε ήδη πολύ καλά η τοπική κοινωνία. Γι΄ αυτό και εάν άνοιγα από την αρχή ένα κατάστημα, δεν ξέρω αν θα είχα τέτοια αποδοχή. Αντίθετα, τώρα οι πελάτες μου είναι απ΄ όλη την Ελλάδα ακόμη και το εξωτερικό. Και μάλιστα οι Έλληνες του εξωτερικού ζητούν ακόμη και κρίταμο», δηλώνει η κ. Σάββα.
Η σχέση της με τον Ίντερνετ δεν ήταν η καλύτερη, αφού, όπως λέει, «γνώριζα τα βασικά. Αναγκαστικά όμως λόγω του ηλεκτρονικού καταστήματος έπρεπε να μάθω να χειρίζομαι το Διαδίκτυο». Και μπορεί τα περισσότερα προϊόντα που πουλά η κ. Σάββα να προέρχονται από τις συνεργασίες της με γυναικείους συνεταιρισμούς, ωστόσο μπαίνει και η ίδια στην κουζίνα. Όσο για τις τιμές, αυτές είναι αρκετά προσιτές, όπως λέει η ιδιοκτήτρια, αφού μπορεί κανείς να βρει μαρμελάδες με 3,5 ευρώ και ντόπια κρασιά έως 13 ευρώ.
LΙΝΚS
http://www.aegeanshop.gr/
«Το ρίσκο στο Δίκτυο είναι πιο μικρό»
ΗΛΙΑΚΟΙ ΦΟΡΤΙΣΤΕΣ, ηλιακά καπέλα και τσάντες, ακόμη και ηλιακά σιντριβάνια είναι μερικά από τα προϊόντα που πωλούνται στο ηλεκτρονικό κατάστημα Εcowatt Shop. «Η αγορά ενός ηλιακού φορτιστή από ξένη εταιρεία στο Ίντερνετ πριν από δύο χρόνια ήταν αρκετή για να μας βάλει σε σκέψη για το αν ένα τέτοιο προϊόν θα είχε οπαδούς στη χώρα μας», λέει ο κ. Θεόδωρος Σφακιανάκης, ιδιοκτήτης του «πράσινου» ηλεκτρονικού καταστήματος.
Έπειτα από έρευνα αγοράς, τον Δεκέμβριο του 2007 «ανέβηκε» στο Διαδίκτυο η επιχείρηση.
«Είναι απλά πιο μικρό το ρίσκο.
Δεν έχουμε ενοίκιο, δεν χρειάζεται να πληρώσουμε υπαλλήλους, έξοδα δηλαδή που έχει ένας επιχειρηματίας που ανοίγει ένα μαγαζί. Παράλληλα όμως λανσάραμε προϊόντα που ήταν πρωτότυπα για την ελληνική τουλάχιστον αγορά. Αυτό σημαίνει ότι δεν ξέρω εάν πουλώντας αυτά τα προϊόντα στα ράφια, το ενδιαφέρον θα ήταν το ίδιο. Άλλωστε, ανοίγοντας ένα κατάστημα σε κάποιο κεντρικό δρόμο του Ηρακλείου, το τάργκετ γκρουπ μας θα ήταν το πολύ 300 πελάτες. Αυτή τη στιγμή οι πελάτες μας είναι από κάθε γωνιά της Ελλάδας».
Όπως προσθέτει ο κ. Σφακιανάκης, για να παραμείνει μία επιχείρηση στο Ίντερνετ θα πρέπει να ακολουθήσει κάποιους χρυσούς κανόνες. «Ο χρόνος ανταπόκρισης στις παραγγελίες αλλά και ο χρόνος αποστολής του δέματος, η εγγύηση στα προϊόντα και πάνω απ΄ όλα η συνέπεια θα πρέπει να χαρακτηρίζουν την επιχείρηση».
LΙΝΚS
http://www.ecowatt-shop.gr/
«Έσπασα τα όρια του χωριού»
Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ σαπουνιών ήταν για την κ. Μένη Χατζηπαναγιώτου ένα μεγάλο στοίχημα. «Μπήκα στη διαδικασία να φτιάξω σαπούνια μόνο και μόνο για την οικογένειά μου. Να έχουμε αγνά σαπούνια και να είμαστε αυτάρκεις», λέει η γεωπόνος κ. Χατζηπαναγιώτου. Έπειτα από μία γιορτή οικολογικών και βιολογικών προϊόντων, όπου δειγμάτισε τα σαπούνια της, αποφάσισε πριν από τρία χρόνια να δημιουργήσει τη δική της επιχείρηση σαπουνιών στο Ίντερνετ. «Μετέτρεψα μία αποθήκη του σπιτιού μου, στο Πουρνάρι Συκουρίου, 22 χιλιόμετρα από τη Λάρισα, σε εργαστήριο. Χρειάζομαι άλλωστε μόλις τρεις κατσαρόλες, ελαιόλαδο και αιθέρια έλαια για να φτιάξω τα σαπούνια μου».
Επέλεξε, όπως δηλώνει, το Διαδίκτυο γιατί ήθελε να κάνει γνωστά τα προϊόντα της, τα οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή γνώριζαν οι συγχωριανοί της και κάποιοι ιδιοκτήτες καταστημάτων που τα είχαν γνωρίσει από διάφορες εκθέσεις. «Και να φανταστείτε ότι πριν ξεκινήσω την επιχείρησή μου ήμουν αρκετά αρνητική με το Ίντερνετ, αφού το θεωρούσα υπαίτιο για την αποξένωση των ανθρώπων. Έχω διαπιστώσει όμως ότι εάν χρησιμοποιείται σωστά είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο». Η κ. Χατζηπαναγιώτου φτιάχνει μέχρι 40.000
σαπούνια τον χρόνο, τα οποία φεύγουν ως διά μαγείας αφού οι διαδικτυακοί πελάτες της είναι πολλοί. «Η ζήτηση είναι μεγάλη. Εκεί που τον πρώτο καιρό δεχόμουν μία ή δύο παραγγελίες στο Ίντερνετ, πλέον μπορώ να δεχτώ ακόμη και 40!».
LΙΝΚS
http://www.rosmarino.gr/
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=1400183&ct=1
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου