Σας υποβάλλουμε τις προσφυγές που καταθέσαμε στην Περιφέρεια Ηπείρου οι οποίες αφορούν σε υπέρογκες αυξήσεις τελών ύδρευσης και καθαριότητας από το Δήμο Ανατολής Ιωαννίνων, σε ποσοστό από 15% έως 27%.
…….
Συνεχίζεται…
ΤΕΛΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΙΝ ΔΗΜΟ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΠΟ 15% ΕΩΣ 27 %
Π Ρ Ο Σ
το Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Ηπείρου
Π Ρ Ο Σ Φ Υ Γ Η
1) Αρλέτου Γεωργίου, 2) Κατηρτσίδη Δημητρίου, 3) Λάζου Χρήστου, 4)
Ναυρόζογλου Περικλή, 5) Τικμανίδη Μιχαήλ, 6) Παπαστεργίου Σπύρου
7)Καραντζά Βασιλείου, δημοτικών συμβούλων του Δήμου Ανατολής
Ιωαννίνων της παράταξης «ΔΗΜΟΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ – ΠΡΩΤΗ ΠΟΛΗ»
Γ΄ Σεπτεμβρίου 10 Ανατολή Ιωάννινα Τ.Κ. 45500
ΕΝΩΠΙΟΝ
Του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Ηπείρου
ΚΑΤΑ
Της υπ’ αρίθμ. 214/29-10-2008 αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου Ανατολής << περί καθορισμού τελών ύδρευσης για το οικ. Έτος 2009 και εφεξής>> :
Κύριε Γενικέ
Προσφεύγουμε κατά της υπ’ αριθ. 214/29-10-2008 αποφάσεως του Δημοτικού συμβουλίου Ανατολής με την οποία καθορίζονται τα τέλη Ύδρευσης για το οικ έτος 2009 και εφεξής διότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 149 του Ν. 3463/2006 οι αποφάσεις όπως η συγκεκριμένη που αφορούν ρυθμίσεις κανονιστικού περιεχομένου και επιβολής φόρων, τελών και δικαιωμάτων ελέγχονται για την νομιμότητά τους από των Γ.Γ. Περιφέρειας.
Τα τέλη ύδρευσης που επιβάλλονται με την προσβαλλόμενη απόφαση είναι υπέρογκα, εκτός οποιασδήποτε λογικής, επιβάλλονται καθαρά για εισπρακτικούς λόγους, δεν είναι αντικειμενικά και δίκαια και επιβαρύνουν υπέρμετρα και χωρίς λόγω τους συνδημότες μας, γεγονός που θα αποδείξουμε περίτρανα κατωτέρω. Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. Πρωτ. 014.2077/14-01-2005 αριθμός εγκυκλίου 2 του Υπουργείου Εσωτερικών Δ/νση Οικονομικών ΟΤΑ τμήμα φορολογικό το Υπουργείο επισημαίνει θέματα που σχετίζονται με την νομιμότητα των εκδιδομένων κανονιστικών αποφάσεων, όπως είναι οι αποφάσεις των τελών, όσο και το γενικότερο στόχο εξάλειψης των αλόγιστων αυξήσεων των τιμών, προς αποφυγή των αρνητικών επιπτώσεων στα εισοδήματα των πολιτών.
Όπως αναφέρει η εγκύκλιος αυτή τα Δημοτικά Συμβούλια είναι υποχρεωμένα κατά την λήψη των κανονιστικών αποφάσεων περί επιβολής ανταποδοτικών τελών, να θεσπίζουν τέτοιους κανόνες, κριτήρια και συντελεστές ώστε τα επιβαλλόμενα τέλη να είναι αντικειμενικά, δίκαια και ανάλογα της παρεχόμενης υπηρεσίας και της ωφελιμότητας σε κάθε κατηγορία υπόχρεων.
Θα πρέπει αυστηρά στις αποφάσεις επιβολής των τελών να τηρείται η θεμελιώδης αρχή της ανταποδοτικότητας και κατά συνέπεια η αύξηση των τελών πρέπει να είναι ανάλογη με την αύξηση του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Σύμφωνα με την ανωτέρω εγκύκλιο του Υπουργείου για να είναι νόμιμες οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των ΟΤΑ που αφορούν την επιβολή ανταποδοτικών τελών πρέπει να ικανοποιούνται τα ακόλουθα κριτήρια:
Πρέπει να αναφέρονται σε συγκεκριμένο έργο ή παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών
Πρέπει να προσδιορίζουν με ακρίβεια κύκλο των ωφελούμενων προσώπων
Πρέπει να ορίζουν ρητά και με σαφήνεια την ειδική ωφέλεια που απορρέει για τους υπόχρεους
Πρέπει να αιτιολογούνται ειδικώς με την παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων, όσον αφορά στον προϋπολογισμό των εσόδων και εξόδων, αλλά και στο εύρος του κύκλου των ωφελούμενων προσώπων, προκειμένου να είναι δυνατός ο έλεγχος της τήρησης της αρχής της ανταποδοτικότητας και να διασφαλισθεί η δίκαιη και αντικειμενική επιβάρυνση κάθε υπόχρεου.
Καταλήγοντας η ανωτέρω Εγκύκλιος επισημαίνει στις Δ/νσεις Αυτ/σης των Περιφερειών της χώρας, δεδομένης της βαρύτητας των ανωτέρω επισημάνσεων και της άμεσης συσχέτισης τους με την νομιμότητα η μη των εκδιδομένων κανονιστικών αποφάσεων, όπως κατά των έλεγχο νομιμότητας των σχετικών αποφάσεων των ΟΤΑ ά βαθμού να δίδεται ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή στον βαθμό κάλυψης των ανωτέρω αναφερόμενων προϋποθέσεων.
Σχετική με το εν λόγω θέμα είναι και η Εγκύκλιος 1 αριθ. Πρωτ. 605/3-1-2007 του Υπουργείου Εσωτερικών Δ/νση Οικονομικών ΟΤΑ Τμήμα φορολογικών με θέμα: «Επιβολή ανταποδοτικών τελών από τους ΟΤΑ ά βαθμού» η οποία αναφέρει ότι η νομιμότητα των κανονιστικών αποφάσεων των ΟΤΑ που αφορούν στην επιβολή τελών ανταποδοτικού χαρακτήρα σύμφωνα με το άρθρο 20 του ν. 1828/1989 καθώς και άλλων διατάξεων που προβλέπουν την δυνατότητα επιβολής ανταποδοτικών τελών, συναρτάτε με την πλήρωση συγκεκριμένων κριτηρίων που απορρέουν από την φύση των τελών αυτών και επισημαίνει η εγκύκλιος αυτή ότι κατά τα παγίων γενόμενα δεκτά στη νομολογία (ΣτΕ 2462/1999, 649,950/81) και τη δημοσιονομική θεωρία το ανταποδοτικό τέλος διακρίνεται από το φόρο διότι αποτελεί όπως και ο φόρος αναγκαστική οικονομική παροχή, καταβάλλεται όμως έναντι ειδικής αντιπαροχής, προς την οποία μάλιστα τελεί σε σχέση αντιστοιχίας, καθώς αποσκοπεί στην κάλυψη του κόστους παροχής της.
Στο κεφ. Β της Εγκυκλίου αυτής που αναφέρεται στα κριτήρια νομιμότητας των κανονιστικών αποφάσεων αναφέρει ότι το τέλος επιβάλλεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την αντιμετώπιση των δαπανών παροχής υπηρεσιών αυτών καθώς και κάθε άλλης δαπάνης από παγίως παρεχόμενες στους πολίτες δημοτικές υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα. Όπως προκύπτει σαφώς από την ανωτέρω διάταξη και παγίως δέχεται η νομολογία (ΣτΕ 1012/2002, 981/1992 ΔΠΡ ΑΘ3280-2001) το συγκεκριμένο τέλος έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και ως εκ τούτου οι κανονιστικές αποφάσεις περί καθορισμού του ύψους του συντελεστή των τελών αυτών πρέπει να είναι ειδικά αιτιολογημένες, καθώς υπόκεινται στους κανόνες και τα κριτήρια που αναφέρθηκαν ανωτέρω και επιτάσσονται από τη θεμελιώδη αρχή της ανταποδοτικότητας.
Επίσης σχετικό με το εν λόγω θέμα είναι και το υπ’ αριθ. 58421/57274/56627/54358/21-12-2004 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών Δ/νση Οικ/κων ΟΤΑ Τμήμα φορολογικό με θέμα: « Πολιτική τιμών και εισοδημάτων» στο οποίο αναφέρει ότι το Υπουργείο με εγκύκλιους του προς της Περιφέρειες και τους ΟΤΑ της χώρας έχει επανειλημμένως επισημάνει ότι τα δημοτικά συμβούλια είναι υποχρεωμένα κατά την λήψη των σχετικών κανονιστικών αποφάσεων περί επιβολής των συγκεκριμένων τελών να θεσπίζουν κανόνες, κριτήρια και συντελεστές τέτοιους, ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση της θεμελιώδους αρχής της ανταποδοτικότητας και ειδικότερα η αναλογικότητα των τελών αυτών, τόσο ως προς το κόστος της παρεχόμενης υπηρεσίας, όσο και ως προς την ωφέλεια που θα αποκομίσει από την αντιπαροχή κάθε κατηγορία υποχρεών.
Συνεπώς αναφέρει το εν λόγω έγγραφο η αύξηση των ανταποδοτικών τελών πρέπει να είναι ανάλογη με την αύξηση της δαπάνης που απαιτείται για την παροχή των αντίστοιχων υπηρεσιών και στο πλαίσιο αυτό οι αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων πρέπει να αιτιολογούνται, ειδικώς, με την παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων όσον αφορά το σχετικό προϋπολογισμό εσόδων και εξόδων . Με σχετική εγκύκλιο όπως αναφέρεται στο έγγραφο αυτό η οποία έχει σταλεί στις Περιφέρειες οι οποίες έχουν αρμοδιότητα της εποπτείας των πράξεων των συλλογικών οργάνων των ΟΤΑ, έχει τονιστεί από το Υπουργείο ότι η παράλειψη ή ανεπάρκεια της ανωτέρω ειδικής αιτιολογίας που επιτάσσεται από τη φύση των ανταποδοτικών τελών, αποστερεί τις σχετικές αποφάσεις αύξησης του τέλους ή αρχικής του επιβολής από το στοιχείο της νομιμότητας.
Η προσβαλλόμενη απόφαση αριθ.214/29-10-2008 του Δημοτικού Συμβουλίου Ανατολής με την οποία αποφασίσθηκε η υπερβολική αύξηση των τελών ύδρευσης σε ποσοστό κατά μέσο όρο 15% ουδεμία ειδική αιτιολόγηση για την αύξηση αυτή κάνει και ουδεμία παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων από τα οποία να αποδεικνύεται η ανάγκη αύξησης των τελών ύδρευσης, ενέργεια η οποία έρχεται σε αντίθεση με τις ανωτέρω αναφερόμενες εγκυκλίους, γεγονός που αποστερεί σύμφωνα με την εγκύκλιο το στοιχείο της νομιμότητας.
Συγκεκριμένα από 01-01-2008 και εφεξής είχαν καθορισθεί τα τέλη ύδρευσης με την υπ’ αριθ. 219/05-11-2007 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ανατολής ως εξής:
Α) Πάγιο 2,20 ευρώ μηνιαίως ανά υδρόμετρο
Β) Κατανάλωση από 1-30 κυβικά μέτρα ύδατος σε 0,52 ευρώ ανά κυβικό
Γ) Κατανάλωση από 31-50 κυβικά μέτρα ύδατος σε 0,69 ευρώ ανά κυβικό
Δ) Κατανάλωση από 51 κυβικά και άνω σε 0,83 ευρώ ανά κυβικό
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Δημοτική αυτή Αρχή αναλαμβάνοντας τη διοίκηση του Δήμου προχώρησε σε αυξήσεις καθορίζοντας το πάγιο σε 1,47 ευρώ ανά υδρόμετρο μηνιαίως την κατανάλωση από 1-20 κυβικά σε 0,47 ευρώ/ανά κυβικό μέτρο ύδατος την κατανάλωση από21-50 κυβικά σε 0,59 ευρώ/ανά κυβικό μέτρο ύδατος και άνω των 50 κυβικών σε 0,73 ευρώ/ανά κυβικό μέτρο.
Με την προσβαλλόμενη απόφαση το πάγιο καθορίζεται σε 2,50 ευρώ μηνιαίως ανά υδρόμετρο ήτοι αύξηση από την αρχή της θητείας της Δημοτικής Αρχής σε ποσοστό 70% και από 01-01-2009 σε σχέση με την τιμή της 01-01-2008 σε ποσοστό 13,60%.
Για κατανάλωση από 1-30 κυβικά σε 0,60 ευρώ/ανά κυβικό ήτοι αύξηση από 01-01-2009 σε ποσοστό 15,38% σε σχέση με την τιμή που ίσχυε από 01-01-2008.
Για κατανάλωση από 31-50 κυβικά μέτρα ύδατος σε 0,75 ευρώ/ανά κυβικό ήτοι αύξηση από 01-1-2009 σε σχέση με την 01-01-2008 σε ποσοστο΄8,70% και για κατανάλωση από 51 κυβικά και άνω ύδατος σε 0,90 ευρώ ανά κυβικό ήτοι αύξηση από 01-01-2009 σε σχέση με την 01-01-2008 σε ποσοστό 8,40%.
Η μέση όμως αύξηση των τελών ύδρευσης είναι αρκετά μεγαλύτερη όπως αποδεικνύεται από τα κατωτέρω παραδείγματα. Συγκεκριμένα για κατανάλωση 25 κυβικών ένας υδρολήπτης θα πλήρωνε:
Με παλαιό τιμολόγιο Με νέο τιμολόγιο
Πάγιο 2,20Χ3μήνες=6,60ευρώ Πάγιο 2,50Χ3μήνες = 7,50ευρώ
Κατανάλωση νερού κυβικά Κατανάλωση νερού κυβικά
25Χ0,52=13,00ευρώ 25Χ0,60= 15,00ευρώ
Σύνολο : 19,60ευρώ Σύνολο : 22,50ευρώ
Ήτοι αύξηση 14,80%
Για κατανάλωση 40 κυβικών ένας υδρολήπτης θα πλήρωνε
Με παλαιό τιμολόγιο Με νέο τιμολόγιο
Πάγιο 2,20Χ3μήνες=6,60ευρώ Πάγιο 2,50Χ3μήνες = 7,50ευρώ
Κατανάλωση νερού κυβικά Κατανάλωση νερού κυβικά
30Χ0,52=15,60ευρώ 30Χ0,60= 18,00ευρώ
10Χ0,69=6,90ευρώ 10Χ0,75=7,50ευρώ
Σύνολο : 29,10ευρώ Σύνολο : 33,00ευρώ
Ήτοι αύξηση 13,40%
Η αύξηση αυτή είναι υπερβολική με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα αφού δεν υπήρξε ουδείς λόγος να την επιβάλλει. Κατά τον καθορισμό των τελών ύδρευσης από 01-01-2008 με την υπ’ αριθ. 219/05-11-2007 απόφαση όπως αυτή αναφέρεται σ’ αυτή αυξήθηκε το πόσο της μισθοδοσίας με ποσό 1.700,00ευρώ διότι επρόκειτο να προσληφθεί ένας μόνιμος εργάτης.
Ήδη το έτος 2008 εκπνέει και ο μόνιμος εργάτης ακόμη δεν προσελήφθηκε. Το ποσό των 1.700 ευρώ τι έγινε; Υπέκρυπτε ή όχι φορολογία η απόφαση εκείνη με την οποία υπολογίσθηκε μισθοδοσία μόνιμου προσωπικού 115.000,00 ευρώ; Με την προσβαλλόμενη απόφαση αριθ. 214/2008 η μισθοδοσία έχει υπολογισθεί σε 130.000,00ευρώ ήτοι επί πλέον ποσό 15.000,00ευρώ. Αλήθεια πόσο αύξηση θα πάρουν οι εργαζόμενοι κατά το έτος 2009; Εάν ληφθεί υπόψη ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ταμειακής υπηρεσίας για την περίοδο 01-01-2008 έως 31-10-2008 καθώς και για δώρο Πάσχα και επίδομα αδείας για τους έξι (6) εργαζομένους καταβλήθηκε το ποσό των 83.211,40 ευρώ και για το επόμενο χρονικό διάστημα ήτοι 01-11-2008 έως 31-12-2008 ήτοι μήνες δύο (2) και το Δώρο Χριστουγέννων μήνες συνολικά τρεις (3) απαιτείται επιπλέον ποσό 83.211:
11 μήνες = 7.564 μηνιαίως Χ 3 μήνες=22.694 ευρώ και σύνολο 83.211+22.694= 105.905ευρώ. Μέχρι το ποσό των 130.000 ευρώ που υπολογίσθηκε με την νέα απόφαση αφού και η προηγούμενη υπέκρυπτε φορολογία έχουμε αύξηση κατά 24.000ευρώ οπότε οι εργαζόμενοι της υπηρεσίας ύδρευσης υπολογίζει η Δημοτική Αρχή ότι θα πάρει αύξηση σε ποσοστό 30% περίπου. Αλήθεια ποιος μπορεί να το πιστέψει αυτό; Είναι ή όχι πλασματικό το ποσό που υπολογίσθηκε για μισθοδοσία του μόνιμου προσωπικού;
Το ποσό για την διανομή των λογαριασμών ύδρευσης μαζί με την αποστολή ταχυδρομικώς από 9.000ευρώ συνολικά που ήταν στην προηγούμενη απόφαση αυξήθηκε σε 13.000ευρώ ήτοι αύξηση 50% χωρίς καμία αιτιολογία.
Επίσης για την κατανάλωση νερού η προηγούμενη απόφαση προέβλεπε ποσό για το ΣΥΔΚΛΙ 551.000ευρώ ενώ με την προσβαλλόμενη απόφαση το ποσό αυτό ανέρχεται σε 638.000ευρώ ήτοι επί πλέον 87.000ευρώ και εάν υπολογισθεί ότι στοιχίζει η πληρωμή στον ΣΥΔΚΛΙ 0,29 ευρώ το κυβικό, υπολογίσθηκαν επί πλέον 300.000 κυβικά μέτρα νερού. Αλήθεια οι διακόσιες (200) νέες παροχές που έγιναν θα καταναλώσουν την ποσότητα αυτή; Προφανώς υπολογίσθηκαν πλασματικά 300.000 κυβικά τα οποία επιμεριζόμενα στην κατανάλωση θα υπάρχει επί πλέον ένα έσοδο και εάν ακόμη υπολογισθεί απώλεια 50% ήτοι 150.000Χ0,60= 90.000 εάν τα επιμερίσουμε σε κατανάλωση, μέχρι 30 κυβικά διότι το ποσό θα είναι αρκετά μεγαλύτερο είναι προφανές ότι υπάρχουν πλασματικές δαπάνες 90.000ευρώ για προμήθεια νερού + 20.000ευρώ τουλάχιστον από μισθοδοσία προσωπικού = 110.000ευρώ. Προκειμένου να αυξηθεί το τέλος ύδρευσης ώστε να αποκτήσει ο Δήμος ταμειακή ρευστότητα, δεδομένου ότι αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, απόδειξη τρανή αποτελεί ότι στο ίδιο Δημοτικό Συμβούλιο έλαβε απόφαση για λήψη δανείου ποσόν 950.000,00ευρώ έτσι ώστε τα επί πλέον έσοδα της ύδρευσης να τα χρησιμοποιεί για άλλες ανάγκες.
Είναι πρόδηλο ότι υποκρύπτεται φορολογία, είναι αναιτιολόγητη ή αύξηση και η απόφαση αυτή δεν είναι σύννομη.
Επειδή
Όσα αναφέρονται στην άλλη απόφαση
α) Η υπ΄αρίθμ. 2/2077/14-1-2005 εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών με
θέμα :« Επιβολή ανταποδοτικών τελών από τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού»
β) Η υπ΄αρίθμ. 1/605/3-1-2007 εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα :
« Επιβολή ανταποδοτικών τελών από τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού»
γ) Το υπ΄αρίθμ. 58421/57274/56627/54358/21-12-2004 έγγραφο του Υπουργείου
Εσωτερικών με θέμα : « Πολιτική τιμών και εισοδημάτων»
δ) Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου (συνεδρίαση 9η/24-3-08 και 13η / 6-5-
2008).
ε) Επειδή η αύξηση των τελών ύδρευσης είναι εκτός πραγματικότητας, είναι
υπερβολική, είναι αναιτιολόγητη και υποκρύπτει φορολογία.
Για τους λόγους αυτούς ζητάμε την ακύρωση της υπ’ αριθ. 214/2008 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Ανατολής «Περί επιβολής τελών ύδρευσης»
Ιωάννινα 7/ 11 / 2008
Οι προσφεύγοντες
1. Αρλέτος Γεώργιος
2. Κατηρτσίδης Δημήτριος
3. Λάζος Χρήστος
4. Ναυρόζογλου Περικλής
5. Τικμανίδης Μιχαήλ
6. Παπαστεργίου Σπύρος
7. Καραντζάς Βασίλειος
Ειδήσεις
7 Νοε 2008
Τους έκαναν υπέρογκες αυξήσεις στο νερό και έκαναν προσφυγή στην Περιφέρεια
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου