Ένα χρόνο αφότου το YouTube κάλεσε τα μέλη του να γίνουν «συνέταιροι» και πρόσθεσε διαφήμιση στα βιντεάκια τους, οι πιο επιτυχημένοι χρήστες απολαμβάνουν υψηλούς μισθούς που ξεπερνούν και τις 20.000 δολάρια το μήνα. Μάλιστα, για ορισμένους, όπως ο Μάικλ Μπάκλεϊ, ο οποίος είναι αυτοδίδακτος παρουσιαστής μίας εκπομπής, έχει μετατρέψει σε κύριο επάγγελμά του τη δημιουργία βίντεο για την γνωστή ιστοσελίδα.
......
Συνεχίζεται...
Ο Μπάκλεϊ παραιτήθηκε από την δουλειά του τον Σεπτέμβριο, όταν τα κέρδη του από το YouTube ξεπέρασαν το μισθό του. Εργαζόταν ως διοικητικός υπάλληλος σε μία εταιρεία προώθησης μουσικής και τώρα έχει μία εκπομπή τρεις φορές την εβδομάδα στο YouTube, όπου σχολιάζει τους διάσημους και προσελκύει 100 εκατ. θεατές. Ο 33χρονος χαρακτηρίζει «χαζή» την εκπομπή του, ωστόσο όπως τόνισε τον βοήθησε να ξεπληρώσει την πιστωτική του κάρτα.
Κέρδη χιλιάδων δολαρίων
Αυτό που χρειάστηκε ήταν μία κάμερα Canon αξίας 2.000 δολαρίων και ένα καλώδιο αξίας 6 δολαρίων. Ο Μπάκλεϊ είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του εκδημοκρατισμού στα ΜΜΕ εξαιτίας του Διαδικτύου. Ιστοσελίδες όπως το YouTube επιτρέπουν στον καθένα που διαθέτει μία γραμμή adsl να ανεβάζουν το υλικό τους και να δημιουργήσουν το φανατικό κοινό τους.
Ο Μπάκλεϊ εργαζόταν σαράντα ώρες την εβδομάδα στο YouTube, πριν αποκομίσει τα πρώτα κέρδη και αποκτήσει το δικό του κοινό. Είναι ένα από τα αρχικά μέλη - συνέταιρους της διάσημης ιστοσελίδας. Χιλιάδες άνθρωποι όλων των κοινωνικών στρωμάτων, από απλούς χρήστες της κάμερας, μέχρι και εργαζόμενους σε μεγάλες εταιρείες ΜΜΕ. Η YouTube με τη σειρά της προσθέτει διαφήμιση στα βιντεάκια και μοιράζεται τα κέρδη με τους δημιουργούς τους.
Η εταιρεία δεν έχει δημοσιεύσει τα ακριβή ποσά που αποκομίζουν οι «συνέταιροί» της, ωστόσο σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου, Άαρον Ζάμοστ, τα ποσά ανέρχονται σε μερικές χιλιάδες δολάρια, ενώ ο Μπάκλεϊ δηλώνει ότι κερδίζει 100.000 δολάρια το χρόνο.
Ωστόσο, το πρόγραμμα αυτό αποτελεί μερική λύση για την YouTube, η οποία αντιμετωπίζει σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Συγκεκριμένα, η μητρική εταιρεία Google, δεν αποκομίζει προς το παρόν κάποιο κέρδος από την ιστοσελίδα, καθώς το μεγαλύτερος μέρος του υλικού που «ανεβάζουν» οι χρήστες - συνήθως ανώνυμα -, είναι παράνομο ή δεν έχει πνευματικά δικαιώματα. Μόλις το 3% των βίντεο αποτελεί πρωτότυπο υλικό, από χρήστες που δηλώνουν κανονικά τα στοιχεία τους και στα οποία μπορεί να μπει διαφήμιση. Παρόλα αυτά, η Google είναι αισιόδοξη για το αποτέλεσμα του προγράμματος.
Τηλεοπτική καριέρα για τα επιτυχημένα μέλη
Εν τω μεταξύ, το YouTube αποτελεί τον προθάλαμο για την είσοδο των μελών του στον κόσμο των ΜΜΕ. Ο Μπάκλεϊ υπέγραψε πριν από τρεις μήνες συμβόλαιο με το καλωδιακό κανάλι HBO, ενώ πρόσφατα γνωστή εταιρεία αναψυκτικών συμπεριέλαβε στο διαφημιστικό της, το βίντεο του27χρονου Κόρι Γουίλιαμς, «The Mean Kitty Song». Το βίντεο αυτό το έχουν δει ήδη 15 εκατ. θεατές, ενώ ο Κόρι έχει 180.000 εγγεγραμμένους στο προφίλ του και οι αποδοχές του από την ενασχόλησή του αυτή στο YouTube κυμαίνονται από 17.000 έως 20.000 δολάρια το μήνα. Τα μισά από τα έσοδα αυτά προέρχονται από τις διαφημίσεις και τα υπόλοιπα από χορηγούς.
Στο YouTube είναι σαφές ότι τα καθιερωμένα ΜΜΕ και τα εναλασσόμενα μέλη της ιστοσελίδας μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο. Οι ερασιτέχνες «συνέταιροι» δημιουργούν κάθε εβδομάδα από ένα βίντεο, προκειμένου να κρατήσουν το κοινό τους. Οι εταιρείες ΜΜΕ από την άλλη πλευρά διαφημίζονται στα βίντεο αυτά, ενώ ακολουθούν υποδείξεις των χρηστών για τα πιο περιζήτητα βίντεο ή site.
Από: Καθημερινή
Ειδήσεις
14 Δεκ 2008
Οι χρήστες του YouTube μπορούν να κερδίζουν έως και 20.000 ευρώ!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου