Ειδήσεις

21 Μαρ 2009

Φοβόμαστε τους κακοποιούς περισσότερο από την οικονομική κρίση


Σύμφωνα με αυριανό δημοσίευμα της εφημερίδας "Πρώτο Θέμα":
Το 62% είναι υπέρ του νόμου για την κουκούλα.
Το 76% θέλει να καταργηθεί το πανεπιστημιακό άσυλο.
Το 72,4% να απελαθούν οι λαθρομετανάστες.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

=MENU FOR THE CRISIS
-Ζεστό λασπερό κριθαρόψωμο με σβόλους ξεροτύρι, πιάτο τραχανά και σκόρδα, μπλιγούρι αχνιστό ή μαμαλίγκα με κρεμμύδια, μπομπότα αναβατή με τσιγαρίδες χοιρινές, άντε και λίγο κρασί στην τσότρα

Ανώνυμος είπε...

....ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ....?

http://www.capital.gr/news.asp?Details=136285

Φορολογικές "τρίπλες" από ΑΤΕ Ασφαλιστική

28/08/2006
08:24


Του Στέλιου Κράλογλου

"Εμπρός στο δρόμο που άνοιξε η Αγροτική Ασφαλιστική" είναι το δόγμα που θα πρέπει να ακολουθεί κάθε Έλληνας φορολογούμενος σε περίπτωση που το φορολογικό δικαστήριο δικαιώσει την εταιρεία για φόρους που, σύμφωνα με την εφορία, δεν κατέβαλε ως όφειλε (και παρότι είχε εγγράψει στις ισολογιστικές της καταστάσεις σχετική πρόβλεψη).

Προτού, όμως, σπεύσουν να την μιμηθούν οι ενδιαφερόμενοι φορολογούμενοι (συνεπείς και μη), θα πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι το υπουργείο Οικονομικών έχει κατ΄ επανάληψη "δικαιωθεί" και όχι ο υπόχρεος φορολογούμενος σε ανάλογες περιπτώσεις (και ειδικότερα για φόρους που δεν καταβλήθηκαν σε περιπτώσεις απολύσεων προσωπικού).

Συγκεκριμένα, η όλη υπόθεση έχει ως εξής: Η εφορία διεκδικεί από την Αγροτική Ασφαλιστική ποσό που ανέρχεται περίπου σε 1,1 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε φόρους που δεν καταβλήθηκαν όταν η εταιρεία προ τετραετίας αποφάσισε να ακολουθήσει πολιτική εθελουσίας εξόδου 140 εργαζόμενων, στο πλαίσιο της συγχώνευσης των ασφαλιστικών εταιρειών του ομίλου της ΑΤΕ, της Αγροτικής Ασφαλιστικής και της Αγροτικής Ζωής).

Η αρμόδια εφορία (ΦΑΕ Πειραιά) μαζί με το πρόστιμο ζήτησε και δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων τόσο της εταιρείας όσο και του διευθύνοντα συμβούλου Γ. Παυλίδη. Ωστόσο, η Αγροτική Ασφαλιστική προσέφυγε στο φορολογικό δικαστήριο, επιτυγχάνοντας άρση των δεσμεύσεων για τον κ. Παυλίδη και γενικότερα απεμπλοκή της ίδιας από δεσμεύσεις που εμπόδιζαν την άσκηση των δραστηριοτήτων της.

Αυτό που "ελέγχεται" από την εφορία είναι το γεγονός ότι η Αγροτική Ασφαλιστική με βάση τα αποτελέσματα εξαμήνου που δημοσίευσε έχει εγγράψει πρόβλεψη ύψους 1,4 εκατ. ευρώ για τις φορολογικές υποχρεώσεις της εθελουσίας εξόδου. Μάλιστα, η εφορία προτίθεται να ελέγξει και άλλες ανάλογες περιπτώσεις.

Παρακάτω αναφέρεται το περιεχόμενο εγγράφου του υπουργείου Οικονομικών που χαρακτηρίζεται ως "εξαιρετικά επείγον" (Αρ. Πρωτ. 204(9)09 με ημερομηνία 3 Αυγούστου με θέμα "Διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου έναντι της
Επιχείρησης «ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ Α.Ε.Ε.Γ.Α.». ΑΦΜ: 094078638":


Σας γνωρίζουμε ότι από έλεγχο που γίνεται στην επιχείρηση «ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ Α.Ε.Ε.Γ.Α.» - ΑΦΜ: 094078638, με έδρα. στην Λεωφόρο Συγγρού α.ρ.163 - Ν .Σμύρνη, αρμοδιότητας της Δ.Ο.Υ. ΦΑΕ Πειραιά και με αντικείμενο εργασιών «ασφαλιστικές εργασίες» και όπως προκύπτει από την από 3/8/06 Ειδική Έκθεση Ελέγχου της Δ.Ο.Υ. Φ.Α.Ε. Πειραιά, που συντάχθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 2523/97 όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 27 του v. 3296/2004 (ΦΕΚ 253 Α /14-12-2004) και ισχύουν, η παραπάνω επιχείρηση για τις χρήσεις 2004, 2005 και 2006 δεν απέδωσε παρακρατούμενο φόρο άρθρου 14 παράγραφος 1 του Ν. 2238/94 επί αποζημιώσεων απολυομένων μισθωτών εθελουσίας εξόδου, η συνολική καθαρή αξία του οποίου υπερβαίνει τα όρια του δ΄ εδαφίου της παραγρ. 1 του άρθρου 14 του Ν. 2523/97, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθ. 27 του Ν. 3296/2004 και ισχύει.

Κατόπιν των ανωτέρω διαπιστώσεων έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του ως άνω άρθρου και νόμου, οι οποίες, μεταξύ άλλων προβλέπουν και τα εξής:

α) Οι αρμόδιες Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) απαγορεύεται να παραλαμβάνουν δηλώσεις ή να χορηγούν βεβαιώσεις ή πιστοποιητικά που απαιτούνται κατά τις κείμενες διατάξεις και ζητούνται από την παραπάνω εταιρεία για την κατάρτιση συμβολαιογραφικών πράξεων μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων.

β) Αναστέλλεται έναντι του Δημοσίου και το απόρρητο των καταθέσεων, των λογαριασμών, των κοινών λογαριασμών, των πάσης φύσεως επενδυτικών λογαριασμών, των συμβάσεων και πράξεων επί παραγώγων χρηματοοικονομικών προϊόντων και του περιεχομένου των θυρίδων της παραπάνω εταιρείας σε Τράπεζες ή άλλα Πιστωτικά Ιδρύματα και

γ) Δεσμεύεται το πενήντα τοις εκατό (50%) αυτών, με εξαίρεση τα ποσά μισθών και συντάξεων που κατατίθενται στους οικείους λογαριασμούς φυσικών προσώπων.

Τα παραπάνω ισχύουν και για τον:

Ονοματεπώνυμο: ΠΑΥΛΙΔΗ ΙΩΑΝΝΗ του ΚΩΝ/ΝΟΥ
ΑΦΜ: 076587505
Αριθμός Δελτίου ταυτότητος: Σ 700933
Αρμόδια Δ.Ο.Υ.: Κηφισίας
Δ/νση κατοικίας: Κωνσταντινουπόλεως αρ .19 - Ν. Ερυθραία
Ιδιότητα: Διευθύνων Σύμβουλος.

Επίσης σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγρ. 4 του άρθρου 14 του ν. 2523/97, όπως ισχύουν, η παραπάνω εταιρεία μπορεί να ζητήσει με αίτησή της στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών , μέσω της υπηρεσίας μας, την ολική ή μερική άρση των απαγορευτικών μέτρων.

Στις περιπτώσεις που επιτυγχάνεται διοικητική επίλυση ή δικαστικός συμβιβασμός ή κατ΄ άλλο τρόπο διοικητική περαίωση της φορολογικής διαφοράς και αφορά το συνολικό ποσό των οικείων φόρων, τελών και εισφορών, μετά των νομίμων προσαυξήσεων, αίρεται περιοριστικά και μόνο η δέσμευση του πενήντα τοις εκατό (50%) των καταθέσεων των λογαριασμών, των κοινών λογαριασμών, των πάσης φύσεως επενδυτικών λογαριασμών, των συμβάσεων και πράξεων επί παραγώγων χρηματοοικονομικών προϊόντων και του περιεχομένου των θυρίδων της επιχείρησης στις Τράπεζες και τα άλλα πιστωτικά Ιδρύματα.

Τέλος κατ΄ εξαίρεση των παραπάνω αναφερομένων, τα μέτρα αίρονται υποχρεωτικά, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 14 του v. 2523/97, όπως ισχύουν, όταν η υπόχρεη εταιρία καταβάλλει ποσό πάνω από εβδομήντα τοις εκατό (70%) του συνόλου των οφειλομένων οικείων ποσών φόρων, τελών και εισφορών μετά των νομίμων προσαυξήσεων, υποβάλλοντας σχετική αίτηση στον Προϊστάμενο της υπηρεσίας μας.

Σημειωτέον, ότι το υπουργείο Οικονομικών έχει υπόψη του αυτού του είδους την πρακτική και είναι ενδεικτικό, ότι με την εγκύκλιο 1075164/6432/ΔΕ-Β/ΠΟΛ: 1102 που είχε εκδώσει στις 20 Αυγούστου 2003 ο τότε αρμόδιος για τη φορολογία υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Απόστολος Φωτιάδης για θέματα σχετικά με τη διενέργεια προσωρινών φορολογικών ελέγχων, αναφερόταν ότι θα πρέπει να ελέγχονται, καθώς αποτελεί συνηθισμένη πρακτική εκ μέρους αρκετών επιχειρήσεων να μην αποδίδεται ο φόρος αποζημιώσεων απολυομένων (με βάση τα άρθρα 14 παρ. 1, 67 του ν.2238/94, 7 παρ.18 ν.1160/81 και 15 παρ.3 ν.1563/85).

Ειδικότερα, με την εγκύκλιο εζητείτο από τις ελεγκτικές υπηρεσίες, ο έλεγχος να διενεργείται και για την εξακρίβωση της εφαρμογής των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 14 του ν. 2238/94, περί παρακράτησης φόρου επί των αποζημιώσεων που καταβάλλονται με βάση τους νόμους που αναφέρονται στην παράγραφο αυτή (ν. 2112/1920 κ.λ.π.). Και υπενθυμιζόταν ότι ο φόρος παρακρατείται κατά την πληρωμή της αποζημίωσης στο δικαιούχο.