Μήνυμα αναγνώστη
Δύσκολο πράγμα η ελευθερία και η αποδοχή αντιλόγου στα ιστολόγια - για κάποιους δημοσιογράφους, που εσχάτως "ανακάλυψαν" τον διαδικτυακό κόσμο.
Αφού λοιπόν πρώτα δεχτήκαμε ομοβροντία "συμβουλών" από τηλεοπτικούς μεγαλοδημοσιογράφους για το τι σημαίνει ελευθερία στο διαδίκτυο (μάλλον οι περισσότεροι έχουν τρομοκρατηθεί μπροστά στο φαινόμενο: βρίσκονται καθημερινά υπό κρίση και σχολιασμό διαδικτυακά και τα όσα κάνουν ή λένε μεταδίδονται σχολιασμένα καταλλήλως και αναγιγνώσκονται από εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες), εσχάτως προέκυψε και νέο φρούτο: τηλεοπτική εκπομπή δημιουργεί δικό της ιστολόγιο(studioA-Blog), αλλά με τη διευκρίνηση πως θα δημοσιεύονται μόνο όσα σχόλια ή εγγραφές "εγκρίνονται" από τους διαχειριστές.
Και μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί: Κακό είναι αυτό; Πολλοί bloggers έχουν ενεργοποιήσει την δημοσίευση σχολίων μετά από έγκριση του διαχειριστή. Ωστόσο, ο έλεγχος των bloggers έχει μόνο σκοπό τη μη δημοσίευση υβριστικών, με χυδαίες λέξεις, μηνυμάτων.
Δεν ισχύει το ίδιο για το ιστολόγιο του κ. Μάνεση και της εκπομπής του! Αν και είναι εύκολο να το καταλάβει κάποιος (απλώς δείτε το ιστολόγιο της εκπομπής: http://studioa-blog.blogspot.com/ - απλή ανάρτηση ελαφρών ειδήσεων και σχολίων, λες και οι Έλληνες bloggers στέρεψαν - και φυσικά, ΟΥΤΕ ΜΙΑ εγγραφή κριτική για την εκπομπή, ιδού και δυο άλλα παραδείγματα για να γίνει πλήρως κατανοητό αυτό που λέω:
1. Στη σημερινή(2-3-2008) εκπομπή, ο κ. Μάνεσης επανέλαβε (το είχε πει και σε παλαιότερη εκπομπή) όσα ο κ. Νίμιτς είχε πει για τον Αλέξανδρο (σφαγέας και όχι προσωπικότητα που ο κ. Νίμιτς εκτιμά). Όποιος είδε την εκπομπή, διέκρινε την "απορία"- το λιγότερο - του κ. Μάνεση, πώς θα λύσει το πρόβλημα με τα Σκόπια κάποιος με τέτοιες απόψεις. ΤΗΝ ΙΔΙΑ στιγμή που άκουσα όσα ο κ. Μάνεσης είπε, έστειλα στο e-mail της εκπομπής του το ακόλουθο e-mail: Κύριε Μάνεση, για να δούμε αν θα διαβάσετε on air αυτό το e-mail.Ο μεγάλος μας Κυριάκος Σιμόπουλος, έγραψε μελέτη για τους "μεγάλους" της ιστορίας - και εκεί μέσα, με παράθεση εκατοντάδων ιστορικών πηγών, απέδειξε ότι ο Αλέξανδρος υπήρξε όχι μόνο σφαγέας, αλλά και νεκροθάφτης του ελληνισμού. Μάλλον "δεν ήξερε τι έγραφε ο Σιμόπουλος" κατά τη γνώμη σας; Ή μήπως δεν έχετε καν διαβάσει το έργο του Σιμόπουλου; Ή, ακόμα χειρότερα, το γνωρίζετε αλλά δεν είναι δημοφιλές να το υποστηρίζετε -ενώ δημοφιλές είναι και νούμερα φέρνει να λέτε όσα είπε ο Νίμιτς για τον Αλέξανδρο; Λοιπόν, μάλλον ο Νίμιτς έχει διαβάσει περισσότερα ιστορικά στοιχεία για τον Αλέξανδρο από πολλούς Έλληνες!
Ελπίζω να μην απορείτε τι έγινε - τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται!
Το e-mail απλώς ΔΕΝ διαβάστηκε.
2. Τις τελευταίες δυο εβδομάδες, ο κ. Μάνεσης προέβαλε κατά κόρον ρεπορτάζ για ημερίδα που διοργανώθηκε από το Κέντρο Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Φυσικά, στο ρεπορτάζ προβλήθηκαν μόνο οι διαμαρτυρίες και οι εθνικιστικές κραυγές κάποιων από τους παρευρισκόμενους θεατές.
ΔΕΝ ειπώθηκε ποιοι ήταν οι εισηγητές: Τάσος Τέλλογλου -δημοσιογράφος, Γιάννης Κτιστάκις - λέκτορας ΔΠΘ, Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης - επίκουρος καθηγητής ΑΠΘ και άλλοι, ενώ προβλήθηκε και η απορία (την οποία διατύπωσε και η κ. Κανέλλη): Γιατί τώρα αυτή η εκδήλωση; "Πονηρός" συσχετισμός: πάνω που κηρύσσεται η ανεξαρτησία του Κοσόβου, ποιον υποχθόνιο σκοπό εξυπηρετεί η εκδήλωση την ίδια περίοδο;
ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ότι η εκδήλωση είχε προγραμματιστεί πολύ καιρό πριν, ήταν "ψιλά γράμματα" για τον κ. Μάνεση - ούτε καν το ανέφερε.
Όποιος θέλει να έχει μια εικόνα για την εκδήλωση και όσα έγιναν, ας διαβάσει από τον "Ιό" της Ελευθεροτυπίας: Το τσάμικο του Σολτζενίτσιν .
Δύσκολο πράγμα το διαδίκτυο και τα ιστολόγια-για όσους έχουν συνηθίσει στο "αλάθητό" τους και δεν δέχονται αντίλογο ή κριτική.
Δυο συμβουλές λοιπόν:
- Συνηθίστε τον "θαυμαστό καινούριο κόσμο"- με αυτόν και τα χιλιάδες σχόλια και απόψεις του θα ζείτε πια.
- Αφού η ελευθερία και οι ανταλλαγές απόψεων σας χαλούν, γιατί δεν τα παρατάτε;
Δημήτρης
Η απάντησή μας:
Όπως βλέπετε, η άποψή σας αναρτήθηκε.
Τρία σύντομα σχόλια.
- Σεβαστή η ιστορία και σεβαστός ο Σιμόπουλος. Όμως δεν πηγαίνει ένας μεσολαβητής, εν προκειμένω ο Νίμιτς, στην τράπεζα των διαπραγματεύσεων απαξιώνοντας τις θέσεις των δύο "πλευρών". Πώς θα καταλήξουν σε συμφωνία για την ονομασία Σκόπια και Αθήνα όταν ο ενδιάμεσος τους αποκαλεί εμμέσως ανόητους καθώς ερίζουν για έναν σφαγέα; Με δυο λόγια λέει ο Νίμιτς: Δε χρειάζεται διαπραγμάτευση, μην ερίζετε για Αλέξανδρο και Μακεδονία διότι δεν υπάρχει λόγος να συγκρούεστε για έναν δολοφόνο". Ανεξαρτήτως των ιστορικών δεδομένων, δεν μπορείς να διαπραγματευτείς με τη μεσολάβηση κάποιου (του Νίμιτς) ο οποίος το μόνο που γνωρίζει είναι ο "Γόρδιος Δεσμός".
- Στην επίμαχη εκδήλωση για τους Τσάμηδες, εκ των οργανωτών ήταν και ο κ. Τέλλογλου. Ε, και λοιπόν; Τι σημασία έχουν τα ονόματα που ούτως ή άλλως έγιναν γνωστά και αναρτώνται; Το ζήτημα είναι όχι το ποιοι, αλλά το γιατί τώρα. Δε στοχοποιούμε πρόσωπα αλλά διερευνούμε πρακτικές.
- Στο ιστολόγιο δε λέμε ότι είμαστε ειδικοί. Μαθαίνουμε. Εξάλλου, στο "δημοκρατικό" κόσμο των blogs υπάρχουν και οι "σημαίες" της φίμωσης.
Ν.Μ.
3 σχόλια:
Ευχαριστώ για την αναδημοσίευση. Μια απαραίτητη εξήγηση: Η εγγραφή αναρτήθηκε στο ιστολόγιό μου το Σάββατο 1 Μαρτίου(http://prodicos.blogspot.com/2008/03/blog-post.html) και άρα ίσχυαν τότε όσα έγραψα περί έλλειψης κριτικών σχολίων. Κατά τα άλλα: Οι κάτοικοι της FYROM ήρθαν στην περιοχή τον 6ο αιώνα. ΑΡΚΕΙ αυτό το επιχείρημα για να αποδειχτεί το αβάσιμο του επιχειρήματός τους περί "ιστορικής συνέχειας". Δεν χρειάζεται να ανατρέχουμε στον Αλέξανδρο. Όσο για την ημερίδα στο Πάντειο, πιο σωστό θα ήταν να καλέσετε στο στούντιο κάποιον από τους εισηγητές να πει τη γνώμη του, αντί να "ρίχνετε στην πυρά" την ημερίδα με προβολή βίντεο επιλεγμένων αποσπασμάτων. Εκτός αν τους καλέσατε και αρνήθηκαν να παρευρεθούν. Κατά τα άλλα, καλώς ήρθατε στον κόσμο των ιστολογίων. Και καλούς διαλόγους και αντιλόγους να έχουμε. Δημήτρης
Καταρχάς, παρατηρούμε ότι το κείμενο «Οι δημοσιογράφοι, ο "Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος" και ένα ιστολόγιο τηλεοπτικής εκπομπής» το έχετε αναρτήσει στο ιστολόγιό σας στις 10:21 το πρωί της 1ης Μαρτίου. Το περασμένο Σάββατο δηλαδή, λίγο μετά το τέλος της εκπομπής μας. Σαν να βιαστήκατε να εκφράσετε άποψη για το ιστολόγιό μας που μόλις πριν μια, δυο ώρες είχε δημιουργηθεί.
Μας γράφετε: Δύσκολο πράγμα η ελευθερία και η αποδοχή αντίλογου στα ιστολόγια - για κάποιους δημοσιογράφους, που εσχάτως "ανακάλυψαν" το διαδικτυακό κόσμο.
Η απάντησή μας: Ακόμα πιο δύσκολο από την αποδοχή του αντίλογου είναι να πρέπει να κάνεις διάλογο με κάποιον που χωρίς να έχει στοιχεία για τις γνώσεις σου, γράφει για σένα ότι π.χ. «εσχάτως "ανακάλυψες" το διαδικτυακό κόσμο.
Μας γράφετε: Αφού λοιπόν πρώτα δεχτήκαμε ομοβροντία "συμβουλών" από τηλεοπτικούς μεγαλοδημοσιογράφους για το τι σημαίνει ελευθερία στο διαδίκτυο (μάλλον οι περισσότεροι έχουν τρομοκρατηθεί μπροστά στο φαινόμενο: βρίσκονται καθημερινά υπό κρίση και σχολιασμό διαδικτυακά και τα όσα κάνουν ή λένε μεταδίδονται σχολιασμένα καταλλήλως και αναγιγνώσκονται από εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες), εσχάτως προέκυψε και νέο φρούτο: τηλεοπτική εκπομπή δημιουργεί δικό της ιστολόγιο (studioA-Μάνεσης), αλλά με τη διευκρίνηση πως θα δημοσιεύονται μόνο όσα σχόλια ή εγγραφές "εγκρίνονται" από τους διαχειριστές.
Η απάντησή μας: Πιστεύουμε ότι δεν αναφέρεστε σε μας γράφοντας: «δεχτήκαμε ομοβροντία "συμβουλών" από τηλεοπτικούς μεγαλοδημοσιογράφους για το τι σημαίνει ελευθερία στο διαδίκτυο».
Μας γράφετε: «Μάλλον οι περισσότεροι (δημοσιογράφοι) έχουν τρομοκρατηθεί μπροστά στο φαινόμενο: βρίσκονται καθημερινά υπό κρίση και σχολιασμό διαδικτυακά και τα όσα κάνουν ή λένε μεταδίδονται σχολιασμένα καταλλήλως και αναγιγνώσκονται από εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες).
Η απάντησή μας: Επίσης, πιστεύουμε ότι δεν αναφέρεστε σε εμάς. Αν και μάλλον τη σκληρότερη κριτική οι περισσότεροι δημοσιογράφοι τη δέχονται από τα παραδοσιακά ΜΜΕ και όχι από τα blogs, αλλά δεν είναι της ώρας να επιχειρηματολογήσουμε για αυτό.
Μας γράφετε: Εσχάτως προέκυψε και νέο φρούτο: τηλεοπτική εκπομπή δημιουργεί δικό της ιστολόγιο (studioA-Blog), αλλά με τη διευκρίνηση πως θα δημοσιεύονται μόνο όσα σχόλια ή εγγραφές "εγκρίνονται" από τους διαχειριστές.
Η απάντησή μας: Πού το είδατε γραμμένο αυτό; Αυτό καταλάβατε από τον υπότιτλο του ιστολογίου μας; Το «Δεν υποστηρίζουμε την εκτός ορίων χρήση των μέσων. Δε στηρίζουμε την σαρκοβόρο και εκ του ασφαλούς κριτική. Δεν υπερθεματίζουμε όσων ανώνυμα συκοφαντούν. Είμαστε υπέρ των διασταυρωμένων ειδήσεων, υπέρ της πάσης φύσεως εμπεριστατωμένης και κόσμιας κριτικής και υπέρ της ανταλλαγής πολιτισμένων απόψεων» τι σημαίνει για εσάς; Λογοκρισία; Αν ναι, η δική σας θέση στερείται λογικής.
Μας γράφετε: Και μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί: Κακό είναι αυτό; Πολλοί bloggers έχουν ενεργοποιήσει την δημοσίευση σχολίων μετά από έγκριση του διαχειριστή. Ωστόσο, ο έλεγχος των bloggers έχει μόνο σκοπό τη μη δημοσίευση υβριστικών, με χυδαίες λέξεις, μηνυμάτων.
Η απάντησή μας: Και στο δικό μας ιστολόγιο το ίδιο συμβαίνει. Μόνο που αισχρό μπορεί να είναι και ένα κείμενο που δεν περιέχει καμία από τις λεγόμενες αισχρές λέξεις.
Μας γράφετε: Αν και είναι εύκολο να το καταλάβει κάποιος (απλώς δείτε το ιστολόγιο της εκπομπής: http://studioa-blog.blogspot.com/ - απλή ανάρτηση ελαφρών ειδήσεων και σχολίων, λες και οι Έλληνες bloggers στέρεψαν - και φυσικά, ΟΥΤΕ ΜΙΑ εγγραφή κριτική για την εκπομπή…)
Η απάντησή μας: Εμείς δε θελήσαμε ως τώρα να κάνουμε κριτική για την εκπομπή μας (επιτρέψτε μας, δικαίωμά μας είναι), ούτε και κανένας από τους έως τώρα αναγνώστες μας (φταίμε και για αυτό;).
Εάν το ιστολόγιό μας είναι ανάλαφρο και δεν ταιριάζει στο προφίλ κάποιου, φταίμε και για αυτό;
Πάντως, όλα τα κείμενα που μας έχουν στείλει έως τώρα τα έχουμε δημοσιεύσει.
Μας γράφετε: «Ιδού και δυο άλλα παραδείγματα για να γίνει πλήρως κατανοητό αυτό που λέω:
1. Στη σημερινή(2-3-2008) εκπομπή, ο κ. Μάνεσης επανέλαβε (το είχε πει και σε παλαιότερη εκπομπή) όσα ο κ. Νίμιτς είχε πει για τον Αλέξανδρο (σφαγέας και όχι προσωπικότητα που ο κ. Νίμιτς εκτιμά). Όποιος είδε την εκπομπή, διέκρινε την "απορία"- το λιγότερο - του κ. Μάνεση, πώς θα λύσει το πρόβλημα με τα Σκόπια κάποιος με τέτοιες απόψεις.
ΤΗΝ ΙΔΙΑ στιγμή που άκουσα όσα ο κ. Μάνεσης είπε, έστειλα στο e-mail της εκπομπής του το ακόλουθο e-mail: Κύριε Μάνεση, για να δούμε αν θα διαβάσετε on air αυτό το e-mail:
«Ο μεγάλος μας Κυριάκος Σιμόπουλος, έγραψε μελέτη για τους "μεγάλους" της ιστορίας - και εκεί μέσα, με παράθεση εκατοντάδων ιστορικών πηγών, απέδειξε ότι ο Αλέξανδρος υπήρξε όχι μόνο σφαγέας, αλλά και νεκροθάφτης του ελληνισμού. Μάλλον "δεν ήξερε τι έγραφε ο Σιμόπουλος" κατά τη γνώμη σας; Ή μήπως δεν έχετε καν διαβάσει το έργο του Σιμόπουλου; Ή, ακόμα χειρότερα, το γνωρίζετε αλλά δεν είναι δημοφιλές να το υποστηρίζετε - ενώ δημοφιλές είναι και νούμερα φέρνει να λέτε όσα είπε ο Νίμιτς για τον Αλέξανδρο; Λοιπόν, μάλλον ο Νίμιτς έχει διαβάσει περισσότερα ιστορικά στοιχεία για τον Αλέξανδρο από πολλούς Έλληνες!».
Ελπίζω να μην απορείτε τι έγινε - τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται! Το e-mail απλώς ΔΕΝ διαβάστηκε».
Η απάντησή μας: Πράγματι, το μήνυμα δε διαβάστηκε, όπως και πολλά άλλα πολυσέλιδα ηλεκτρονικά μηνύματα τηλεθεατών τα οποία για να τα αναφέρουμε δε θα μας έφταναν όχι μία, αλλά ούτε δέκα εκπομπές οι οποίες θα ήταν εξ ολοκλήρου αφιερωμένες σε αυτά. Για αυτό λοιπόν θα πρέπει τα μηνύματα να είναι σύντομα κατανοητά και περιεκτικά. Είναι αδύνατον στη λίγη ώρα που έχουμε στη διάθεσή μας, να διαβάζουμε, να κατηγοριοποιούμε και να βγάζουμε «στον αέρα» όλα τα μηνύματα των τηλεθεατών.
Μας γράφετε: «Δύσκολο πράγμα το διαδίκτυο και τα ιστολόγια - για όσους έχουν συνηθίσει στο "αλάθητό" τους και δεν δέχονται αντίλογο ή κριτική.
Η απάντησή μας: Εάν δε θέλαμε διάλογο ή κριτική δε θα υπήρχε λόγος δημιουργίας του ιστολόγιου με το οποίο αυξάνονται οι απαιτήσεις για διάλογο και όπως διαπιστώνετε η κριτική είναι ευπρόσδεκτη.
Μας γράφετε: «Αφού η ελευθερία και οι ανταλλαγές απόψεων σας χαλούν, γιατί δεν τα παρατάτε;».
Η απάντησή μας: Εμείς, όταν θα συμβεί αυτό που περιγράφετε θα τα παρατήσουμε. Προς το παρόν πάντως, εσάς φαίνεται να «χαλούν» περισσότερο όλα αυτά.
Όπως και να έχει, ευχαριστούμε για την επικοινωνία,
Έφη Κουλοχέρη.
Κυρία Κουλοχέρη, 1) φυσικά δεν αναφέρομαι σε σας μιλώντας για τους μεγαλοδημοσιογράφους που μας "νουθετούν" για την ελευθερία στο διαδίκτυο. Γνωρίζετε σε ποιους αναφέρομαι και ποιοι έσταξαν χολή για τα blogs τις τελευταίες μέρες. 2) Εξ όσων είπατε στην εκπομπή, όταν δημιουργήσατε το blog, έβγαινε το συμπέρασμα ότι θα δημοσιεύατε όσα εσείς δεν θα θεωρούσατε συκοφαντικά. Εκ πρώτης όψεως, σωστό-ωστόσο, τι είναι "συκοφαντικό"; Καθημερινα στα ιστολόγια δημοσιεύονται σκληρές ειδήσεις για πολιτικούς, για ΜΜΕ, χωρίς ποτέ κανείς να διανοηθεί να τα λογοκρίνει. Και σε ιστολόγια πολιτικών, έχουν δημοσιευτεί σχόλια-επιθέσεις, από ανώνυμους σχολιαστές, χωρίς οι πολιτικοί να τα λογοκρίνουν(ενδιαφέρον θα έχει να ερευνήσετε τι έγινε πριν από λίγους μήνες, όταν οι διαχειριστές στο blog του κ. Βενιζέλου δεν δημοσίευσαν κάποια σχόλια. Προσωπικά, δεν χρειάζομαι την ανωνυμία. Τα ιστολόγιά μου(ένα με απόψεις και ένα αφιερωμένο στη φωτογραφία) έχουν τα στοιχεία μου και το e-mail μου. Μάλλον βαρύς ο σχολιασμός μου ότι "εσχάτως ανακαλύψατε" το διαδίκτυο-απολογούμαι γι αυτόν. Κατά τα άλλα: Δεν θα έβλεπα την εκπομπή σας, αν δεν τη θεωρούσα (τουλάχιστον) πιο αντικειμενική και πλουραλιστική από άλλες πρωινές του Σαββατοκύριακου. Και ίσως γι αυτό, επιμένω: Ήταν εύκολο να καλέσετε κάποιον από τους εισηγητές της ημερίδας και κάποιον από τους διαφωνούντες, και να γίνει διάλογος-και όχι προβολή του θέματος όπως το κάνατε. Αυτά, και ευχαριστώ για την απάντηση. Δημήτρης
Δημοσίευση σχολίου