Από την εφημερίδα "Τα Νέα"
Φίλοι στο Facebook. Ο Αλί Ριάζ (κέντρο), διευθυντής σε εταιρεία, έχει και υπαλλήλους του ανάμεσα στους διαδικτυακούς φίλους του. Όμως προσέχει να μην επιβάλλεται σε κανέναν τους
.
Φίλοι στο Facebook. Ο Αλί Ριάζ (κέντρο), διευθυντής σε εταιρεία, έχει και υπαλλήλους του ανάμεσα στους διαδικτυακούς φίλους του. Όμως προσέχει να μην επιβάλλεται σε κανέναν τους
.
.
"Τhe New York Times"
Του Johnny Diaz
Όταν η πρόσκληση για φιλία στο Facebook προέρχεται από κάποιον ήδη φίλο ή συνάδελφο, συνήθως δεν υπάρχει πρόβλημα- οι επιλογές τού χρήστη είναι δύο: να αποδεχθεί την πρόταση ή να την αγνοήσει. Όταν όμως γίνεται από τον προϊστάμενο ή τον καθηγητή, τότε τα πράγματα μάλλον περιπλέκονται, θέτοντας σε κίνδυνο τα όρια μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής.
O Αλί Ριάζ έχει 126 φίλους στο Facebook. Δέκα από αυτούς είναι υπάλληλοί του. Ο ίδιος δεν έχει πρόβλημα να επικοινωνεί μαζί τους στο δημοφιλές ηλεκτρονικό κοινωνικό δίκτυο. Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, είναι να ξεκινήσουν εκείνοι την διαδικασία με μια πρόσκληση. «Δεν θέλω να επιβάλλομαι σε κανέναν», επισημαίνει ο Ριάζ, επικεφαλής της Αttivio, εταιρείας λογισμικού στη Μασαχουσέτη. «Όταν βρίσκεσαι σε θέση ισχύος, πρέπει να είσαι προσεκτικός».
Ιστοσελίδες δικτύωσης, όπως το Facebook, δίνουν τη δυνατότητα στα μέλη τους να διευρύνουν τον κύκλο των γνωριμιών τους. Όλο και πιο συχνά, όμως, τα φέρνουν αντιμέτωπα με ένα ζήτημα που απαιτεί χειρισμούς λεπτούς. Τι γίνεται όταν το αφεντικό ζητήσει να γίνετε φίλοι; Το ζήτημα έχει τεθεί στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης στο Ίντερνετ, καθώς όλο και περισσότεροι επαγγελματίες κάνουν διάλειμμα μπροστά στις σελίδες τους. Θα μπορούσατε, λοιπόν, να δεχτείτε την πρόσκληση και να δώσετε στον ενδιαφερόμενο το δικαίωμα να αποκτήσει πρόσβαση ακόμη και σε προσωπικές σας δραστηριότητες, φωτογραφίες και ενδιαφέροντα; Ή μήπως θα τολμήσετε να αρνηθείτε και να διακινδυνεύσετε να αυτοκτονήσετε επαγγελματικά; Ένας μπλόγκερ πάντως προτείνει: «Έχετε τρεις επιλογές: να αρνηθείτε, να αρνηθείτε ή να αρνηθείτε. Προσποιηθείτε ότι ποτέ δεν είδατε την πρόσκληση». Με άλλα λόγια, αγνοήστε την.
Κατηγοριοποίηση
Η Σου Μέρφι, διευθύντρια του εμπορικού ομίλου Εθνική Ένωση Ανθρωπίνων Πόρων, δίνει τη δική της απάντηση στο επίκαιρο ερώτημα. «Αν μπορείτε, δημιουργήστε δύο ηλεκτρονικές σελίδες, από τις οποίες, τη μία θα τη χρησιμοποιείτε για κοινωνικούς και την άλλη για επαγγελματικούς λόγους. Αν επιτρέψετε στον προϊστάμενό σας την πρόσβαση στις κοινωνικές δραστηριότητές σας, τότε αρχίζετε να θολώνετε τα όρια της σχέσης. Έτσι, αν έχετε φωτογραφίες που σας δείχνουν να κρέμεστε ανάποδα, μπορεί κάποιος που δεν σας γνωρίζει καλά να καταλήξει ακόμη και σε αρνητικά συμπεράσματα για εσάς». Πάντως, κατόπιν διαμαρτυριών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, ισχύει πλέον η κατηγοριοποίηση των ατόμων που διατηρούν επικοινωνία με έναν χρήστη στο Facebook. Δηλαδή, ο χρήστης κατατάσσει σε συγκεκριμένες ομάδες τα άτομα με τα οποία διατηρεί επαφή στο Facebook (π.χ. φίλοι, συνάδελφοι, συγγενείς), γεγονός που επιτρέπει σε καθεμία από τις κατηγορίες αυτές διαφορετική πρόσβαση στο προφίλ του. Με άλλα λόγια, τα μέλη του Facebook μπορούν να επιτρέψουν σε φίλους τους να δουν π.χ. τις φωτογραφίες των διακοπών τους, όχι όμως και στους συγγενείς τους.
● Το ηλεκτρονικό δίκτυο κοινωνικής διασύνδεσης Facebook ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004. ● Το δημιούργησε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, φοιτητής του Χάρβαρντ, ως μέσο δικτύωσης και επικοινωνίας μεταξύ των φοιτητών του Πανεπιστημίου. ● Μέσα σε 2 χρόνια το Facebook έγινε ανοιχτό σε όποιον διαθέτει έγκυρη διεύθυνση στο Ίντερνετ και είναι άνω των 13. ● Ο κάθε χρήστης δημιουργεί το προφίλ του, το οποίο μπορεί να συνοδεύεται από φωτογραφία και πληροφορίες για τον ίδιο. ● Επιτρέπει στους χρήστες να εντοπίσουν φίλους και να έρθουν σε επικοινωνία με άλλα άτομα. ● Το Facebook έχει 69.000.000 ενεργούς χρήστες σε όλο τον κόσμο.
"Τhe New York Times"
Του Johnny Diaz
Όταν η πρόσκληση για φιλία στο Facebook προέρχεται από κάποιον ήδη φίλο ή συνάδελφο, συνήθως δεν υπάρχει πρόβλημα- οι επιλογές τού χρήστη είναι δύο: να αποδεχθεί την πρόταση ή να την αγνοήσει. Όταν όμως γίνεται από τον προϊστάμενο ή τον καθηγητή, τότε τα πράγματα μάλλον περιπλέκονται, θέτοντας σε κίνδυνο τα όρια μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής.
O Αλί Ριάζ έχει 126 φίλους στο Facebook. Δέκα από αυτούς είναι υπάλληλοί του. Ο ίδιος δεν έχει πρόβλημα να επικοινωνεί μαζί τους στο δημοφιλές ηλεκτρονικό κοινωνικό δίκτυο. Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, είναι να ξεκινήσουν εκείνοι την διαδικασία με μια πρόσκληση. «Δεν θέλω να επιβάλλομαι σε κανέναν», επισημαίνει ο Ριάζ, επικεφαλής της Αttivio, εταιρείας λογισμικού στη Μασαχουσέτη. «Όταν βρίσκεσαι σε θέση ισχύος, πρέπει να είσαι προσεκτικός».
Ιστοσελίδες δικτύωσης, όπως το Facebook, δίνουν τη δυνατότητα στα μέλη τους να διευρύνουν τον κύκλο των γνωριμιών τους. Όλο και πιο συχνά, όμως, τα φέρνουν αντιμέτωπα με ένα ζήτημα που απαιτεί χειρισμούς λεπτούς. Τι γίνεται όταν το αφεντικό ζητήσει να γίνετε φίλοι; Το ζήτημα έχει τεθεί στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης στο Ίντερνετ, καθώς όλο και περισσότεροι επαγγελματίες κάνουν διάλειμμα μπροστά στις σελίδες τους. Θα μπορούσατε, λοιπόν, να δεχτείτε την πρόσκληση και να δώσετε στον ενδιαφερόμενο το δικαίωμα να αποκτήσει πρόσβαση ακόμη και σε προσωπικές σας δραστηριότητες, φωτογραφίες και ενδιαφέροντα; Ή μήπως θα τολμήσετε να αρνηθείτε και να διακινδυνεύσετε να αυτοκτονήσετε επαγγελματικά; Ένας μπλόγκερ πάντως προτείνει: «Έχετε τρεις επιλογές: να αρνηθείτε, να αρνηθείτε ή να αρνηθείτε. Προσποιηθείτε ότι ποτέ δεν είδατε την πρόσκληση». Με άλλα λόγια, αγνοήστε την.
Κατηγοριοποίηση
Η Σου Μέρφι, διευθύντρια του εμπορικού ομίλου Εθνική Ένωση Ανθρωπίνων Πόρων, δίνει τη δική της απάντηση στο επίκαιρο ερώτημα. «Αν μπορείτε, δημιουργήστε δύο ηλεκτρονικές σελίδες, από τις οποίες, τη μία θα τη χρησιμοποιείτε για κοινωνικούς και την άλλη για επαγγελματικούς λόγους. Αν επιτρέψετε στον προϊστάμενό σας την πρόσβαση στις κοινωνικές δραστηριότητές σας, τότε αρχίζετε να θολώνετε τα όρια της σχέσης. Έτσι, αν έχετε φωτογραφίες που σας δείχνουν να κρέμεστε ανάποδα, μπορεί κάποιος που δεν σας γνωρίζει καλά να καταλήξει ακόμη και σε αρνητικά συμπεράσματα για εσάς». Πάντως, κατόπιν διαμαρτυριών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, ισχύει πλέον η κατηγοριοποίηση των ατόμων που διατηρούν επικοινωνία με έναν χρήστη στο Facebook. Δηλαδή, ο χρήστης κατατάσσει σε συγκεκριμένες ομάδες τα άτομα με τα οποία διατηρεί επαφή στο Facebook (π.χ. φίλοι, συνάδελφοι, συγγενείς), γεγονός που επιτρέπει σε καθεμία από τις κατηγορίες αυτές διαφορετική πρόσβαση στο προφίλ του. Με άλλα λόγια, τα μέλη του Facebook μπορούν να επιτρέψουν σε φίλους τους να δουν π.χ. τις φωτογραφίες των διακοπών τους, όχι όμως και στους συγγενείς τους.
● Το ηλεκτρονικό δίκτυο κοινωνικής διασύνδεσης Facebook ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004. ● Το δημιούργησε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, φοιτητής του Χάρβαρντ, ως μέσο δικτύωσης και επικοινωνίας μεταξύ των φοιτητών του Πανεπιστημίου. ● Μέσα σε 2 χρόνια το Facebook έγινε ανοιχτό σε όποιον διαθέτει έγκυρη διεύθυνση στο Ίντερνετ και είναι άνω των 13. ● Ο κάθε χρήστης δημιουργεί το προφίλ του, το οποίο μπορεί να συνοδεύεται από φωτογραφία και πληροφορίες για τον ίδιο. ● Επιτρέπει στους χρήστες να εντοπίσουν φίλους και να έρθουν σε επικοινωνία με άλλα άτομα. ● Το Facebook έχει 69.000.000 ενεργούς χρήστες σε όλο τον κόσμο.
1 σχόλια:
...kai pou'sai akoma...
ayto pou akoma den exw apofasisei...
an to facebook einai enas kalos
tropos na kaneis xavale me filous sou, i tropos gia na kaneis nees
gnwrimies...
Δημοσίευση σχολίου