Ειδήσεις

24 Σεπ 2008

Υπεύθυνοι Κέντρου Πομακικών Ερευνών: «Το τουρκόφωνο μειονοτικό σχολείο λειτουργεί ακόμα και σήμερα ως σύγχρονος θεσμός παιδομαζώματος…»

Καταγγέλλουν την ρατσιστική συμπεριφορά γνωστών εγκάθετων που επιμένουν να δημιουργούν πρόβλημα στο μειονοτικό σχολείο της Ξάνθης Η εφημερίδα «Ο Χρόνος» ήταν η πρώτη που ανέδειξε το θέμα που δημιουργείται εδώ και μια εβδομάδα με υποβόσκουσα ένταση στο μειονοτικό σχολείο Ξάνθης, όπου αναφερθήκαμε σε μια διαμαρτυρία «σικέ», επειδή κάποια υπεράριθμα παιδιά δεν εγγράφονται εκεί και καλούνται να προωθηθούν στο 2ο μειονοτικό σχολείο της περιοχής.
Το ζήτημα το αποκαλύπτει με πολύ πιο εύγλωττο τρόπο στην επιστολή που απέστειλε στον υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων το Κέντρο Πομακικών Ερευνών. Για την ιστορία και την βιβλιογραφία αυτής της υπόθεσης αξίζει να την δημοσιεύσουμε αυτούσια.
............
Συνεχίζεται...

Προς τον υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη Κομοτηνή 17-9-2008 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ Κύριε υπουργέ, Το Κέντρο Πομακικών Ερευνών καταδικάζει με βδελυγμία τη ρατσιστική συμπεριφορά ορισμένων αυτοαποκαλούμενων ηγετών της μουσουλμανικής μειονότητας (τους τουρκογενούς μέρους αυτής).

Καταδικάζουμε τη ρατσιστική συμπεριφορά του τουρκικού εθνικισμού να υποθάλπει την μαζική απομάκρυνση των τουρκογενών μαθητών από το 2ο μειονοτικό σχολείο Ξάνθης όπου φοιτούν Ρωμά αλλά και Πομάκοι μαθητές και να τους ωθεί με ψευδή προσχήματα στο 1ο μειονοτικό σχολείο, το οποίο θεωρούν «πιο τουρκικό».

Από παλιά ακόμα, πριν αρχίσουν τα τσιγγανόπουλα να φοιτούν στα σχολεία, το 2ο μειονοτικό οι τουρκογενείς το αποκαλούσαν «Πομακικό σχολείο». Το τουρκόφωνο μειονοτικό σχολείο λειτουργεί ακόμα και σήμερα στον 21ο αιώνα, ως σύγχρονος θεσμός παιδομαζώματος, λεηλατώντας τις συνειδήσεις και την ταυτότητα των νέων γενεών του πομακικού πληθυσμού. Η διαδικασία αυτή έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχική και διανοητική ανάπτυξη των παιδιών. Η μητρική πομακική απορρίπτεται, οι μαθητές ντρέπονται για την γλώσσα τους, τους εμπεδώνεται η άποψη ότι αυτή δεν έχει καμία αξία και άρα πρέπει να μάθουν άλλες (με πρώτη την τουρκική). Το γεγονός αυτό αποτελεί κορυφαία καταπάτηση των ανθρωπίνων και εκπαιδευτικών δικαιωμάτων των Πομάκων μαθητών, συγκρινόμενο μόνο με την κατάργηση των μαύρων της Αφρικής στην περίοδο του απαρτχάϊντ. Ενώ όμως εκεί καταργήθηκε, εδώ στο «λίκνο της Δημοκρατίας» το …τουρκικό απαρτχάϊντ ανθεί ξεδιάντροπα, θεριεύει και απειλεί τους πάντες. Σας ερωτούμε κύριε υπουργέ:

Γιατί δεν λαμβάνετε κανένα μέτρο για τους Πομάκους μαθητές οι οποίοι υφίστανται πολλαπλή γενοκτονία; Γιατί δεν προωθείτε τη διδασκαλία της πομακικής γλώσσας; Γιατί δεν αποδεχθήκατε την πρόσφατη «πρόταση Πρόδρομου Εμφιετζόγλου» για δεκαετή χρηματοδότηση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, ώστε να μελετηθεί περαιτέρω και να διδαχθεί η πομακική; Γιατί δεν ιδρύετε δημόσια δημοτικά και νηπιαγωγεία στα πομακικά χωριά;

Με εκτίμηση

Για το κέντρο Πομακικών Ερευνών

Κεμάλ Εμίνογλου»

Η επιστολή που τα λέει έξω από τα δόντια είναι ένα δείγμα των αντιδράσεων και της άλλης πλευράς, μέσα στα σπλάχνα της ίδιας της μειονότητας που πρέπει επίσης να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν.

Μ.Μ.