Ο Βουλευτής Ν. Λέσβου Νίκος Σηφουνάκης, πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών κατέθεσε με τους Βουλευτές κυρίους Καρχιμάκη, Τσιόκα, Σκουλά και Νιώτη, τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταφορών για την κατασπατάληση του δημόσιο χρήματος στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, λίγο πριν το «ξεπούλημα» του Εθνικού Αερομεταφορέα.
Στην ερώτηση οι βουλευτές αναφέρονται στην μίσθωση παλαιών αεροσκαφών, χωρίς τον απαραίτητο έλεγχο για την ασφάλεια των πτήσεων, και με υπέρογκα για την ποιότητα των αεροσκαφών τιμήματα, που αποτελεί μια διαχειριστική πράξη παντελώς αδικαιολόγητη, που ενισχύει τους προβληματισμούς για σκόπιμη, συστηματική και συνειδητή απαξίωση του εθνικού αερομεταφορέα προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων.
…….
Συνεχίζεται…
Συγκεκριμένα επισημαίνουν οι βουλευτές:
«Α. Το Μάιο 2008 υπογράφηκε σύμβαση, μεταξύ των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της αμερικάνικης εταιρίας A.C.G., μίσθωσης του αεροσκάφους SΧ-ΒLD 737-300, κατασκευής ’91-’92, με ημερομηνία παράδοσης την πρώτη βδομάδα Αυγούστου. Το μηνιαίο μίσθωμα ορίσθηκε 155.000 δολ. και διάρκεια μίσθωσης 3-5 έτη. Καταβλήθηκε με την υπογραφή της σύμβασης εγγύηση ποσού 310.000 δολ. Το αεροσκάφος παρελήφθη με 15 ημέρες καθυστέρηση, πέταξε 4-5 ημέρες στο τέλος Αυγούστου και έκτοτε λόγω τεχνικών προβλημάτων είναι καθηλωμένο στο έδαφος, ενώ οι Ο.Α. καταβάλλουν μηνιαίως 155.000 δολ. Εκτιμάται ότι για να είναι έτοιμο για πτήση θα απαιτηθούν ακόμη ένας (1) ή (2) μήνες.
Β. Τέλος Μαΐου 2008 μισθώθηκαν επίσης 2 άλλα αεροσκάφη από αμερικάνικη εταιρία για 5 χρόνια, που πριν, όπως έχει αναγραφεί στον Τύπο, χρησιμοποιούντο για την μεταφορά φυλακισμένων.
1. Το ένα SΧ-ΒΚU 737-400, κατασκευής 1991-92, παραλήφθηκε αφού καταβλήθηκαν ως εγγύηση 1.200.000 δολ. δηλαδή έξι μισθώματα ως προκαταβολή - 200.000 μηνιαίο μίσθωμα - όταν εμπορικώς είθισται να καταβάλλονται 2 ή 3 μισθώματα. Το εν λόγω αεροσκάφος παρελήφθη εν γνώσει μη ύπαρξης απαραίτητων καλωδιώσεων και έχει προγραμματισθεί να καθηλωθεί στο έδαφος από 11.11.08 για τροποποίηση 1-2 μήνες, ενώ ταυτόχρονα θα καταβάλλεται το μηνιαίο τίμημα των 200.000 δολαρίων.
2. Για το δεύτερο αεροσκάφος της ίδιας εταιρίας με πινακίδα SΧ- ΒΜD 737-400 κατασκευής 19991-92 δόθηκε εγγύηση το Μάρτιο ποσό 209.000 δολ. και τον Ιούνιο ’08 400.000 δολ., προκειμένου να παραληφθεί τον Αύγουστο. Βρισκόμαστε στα τέλη του Οκτωβρίου και ακόμη δεν έχει παραληφθεί. Περισσότερο από 2 εβδομάδες βρίσκεται στην Αμερική ομάδα με τεχνικούς και πιλότο για να το παραλάβουν. Έχουν γίνει δύο δοκιμαστικές πτήσεις και έχουν αποτύχει δύο διαφορετικοί κινητήρες. Η αμερικάνικη εταιρία ζητάει από τις Ο.Α. παράταση παράδοσης. Έγινε γνωστό ότι θα δοκιμαστεί και τρίτος κινητήρας αλλά δεν ορίζεται πότε θα παραληφθεί οριστικά το αεροσκάφος.»
Και καταλήγουν ερωτώντας τον κ. Χατζηδάκη:
1. Ενόψει πώλησης των Ο.Α. δικαιολογείται αυτή την ύστατη στιγμή η βιασύνη για μίσθωση τόσο παλαιών αεροσκαφών με προβλήματα, ακόμα και για την ασφάλεια πτήσεων;
2. Επιτρέπεται η υπογραφή μίσθωσης χωρίς να προηγείται ο απαραίτητος έλεγχος;
3. Ποιος είχε συμφέρον να μισθωθεί όπως-όπως το SΧ-ΒLD 737- 300, πλην του ιδιοκτήτη που εισπράττει παχυλά μισθώματα χωρίς να προσφέρει υπηρεσία, ενώ οι Ο.Α. επιβαρύνονται και με τα έξοδα επισκευής;
4. Γιατί δεν αναμενόταν να παραληφθεί το SΧ-ΒΚU 737-300 αφού πρώτα ο ιδιοκτήτης επιλαμβανόταν της πλήρους επισκευής του;
5. Γιατί ενώ η αρχική συμφωνία για το 2ο αεροσκάφος ήταν για μίσθωση 2 ετών με μηνιαίο μίσθωμα 200.000 δολάρια, λίγες μέρες πριν αλλάξει η διοίκηση (Ιούλιος ’08), η σύμβαση έγινε 5ετής με μηνιαίο μίσθωμα 199.000 $;
6. Γιατί μισθώθηκε με τόσο υψηλό τίμημα (209.000+400.000) το αεροσκάφος SΧ-ΒΜD 737-400, χωρίς πιστοποίηση καταλληλότητας;
7. Γιατί ενώ oι Ο.Α. συρρικνώνονται και μέχρι τον Απρίλιο του 2009 θα πρέπει να πωληθούν, μισθώνονται τέτοιας κατασκευής αεροπλάνα με 5ετείς συμβάσεις;
8. Θα αναζητηθούν ευθύνες από τους όποιους υπεύθυνους για την κατασπατάληση δημόσιου χρήματος όταν μάλιστα εσείς καταγγέλλετε τα μεγάλα ελλείμματα της εταιρείας;
http://aegaio.blogspot.com/
Στην ερώτηση οι βουλευτές αναφέρονται στην μίσθωση παλαιών αεροσκαφών, χωρίς τον απαραίτητο έλεγχο για την ασφάλεια των πτήσεων, και με υπέρογκα για την ποιότητα των αεροσκαφών τιμήματα, που αποτελεί μια διαχειριστική πράξη παντελώς αδικαιολόγητη, που ενισχύει τους προβληματισμούς για σκόπιμη, συστηματική και συνειδητή απαξίωση του εθνικού αερομεταφορέα προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων.
…….
Συνεχίζεται…
Συγκεκριμένα επισημαίνουν οι βουλευτές:
«Α. Το Μάιο 2008 υπογράφηκε σύμβαση, μεταξύ των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της αμερικάνικης εταιρίας A.C.G., μίσθωσης του αεροσκάφους SΧ-ΒLD 737-300, κατασκευής ’91-’92, με ημερομηνία παράδοσης την πρώτη βδομάδα Αυγούστου. Το μηνιαίο μίσθωμα ορίσθηκε 155.000 δολ. και διάρκεια μίσθωσης 3-5 έτη. Καταβλήθηκε με την υπογραφή της σύμβασης εγγύηση ποσού 310.000 δολ. Το αεροσκάφος παρελήφθη με 15 ημέρες καθυστέρηση, πέταξε 4-5 ημέρες στο τέλος Αυγούστου και έκτοτε λόγω τεχνικών προβλημάτων είναι καθηλωμένο στο έδαφος, ενώ οι Ο.Α. καταβάλλουν μηνιαίως 155.000 δολ. Εκτιμάται ότι για να είναι έτοιμο για πτήση θα απαιτηθούν ακόμη ένας (1) ή (2) μήνες.
Β. Τέλος Μαΐου 2008 μισθώθηκαν επίσης 2 άλλα αεροσκάφη από αμερικάνικη εταιρία για 5 χρόνια, που πριν, όπως έχει αναγραφεί στον Τύπο, χρησιμοποιούντο για την μεταφορά φυλακισμένων.
1. Το ένα SΧ-ΒΚU 737-400, κατασκευής 1991-92, παραλήφθηκε αφού καταβλήθηκαν ως εγγύηση 1.200.000 δολ. δηλαδή έξι μισθώματα ως προκαταβολή - 200.000 μηνιαίο μίσθωμα - όταν εμπορικώς είθισται να καταβάλλονται 2 ή 3 μισθώματα. Το εν λόγω αεροσκάφος παρελήφθη εν γνώσει μη ύπαρξης απαραίτητων καλωδιώσεων και έχει προγραμματισθεί να καθηλωθεί στο έδαφος από 11.11.08 για τροποποίηση 1-2 μήνες, ενώ ταυτόχρονα θα καταβάλλεται το μηνιαίο τίμημα των 200.000 δολαρίων.
2. Για το δεύτερο αεροσκάφος της ίδιας εταιρίας με πινακίδα SΧ- ΒΜD 737-400 κατασκευής 19991-92 δόθηκε εγγύηση το Μάρτιο ποσό 209.000 δολ. και τον Ιούνιο ’08 400.000 δολ., προκειμένου να παραληφθεί τον Αύγουστο. Βρισκόμαστε στα τέλη του Οκτωβρίου και ακόμη δεν έχει παραληφθεί. Περισσότερο από 2 εβδομάδες βρίσκεται στην Αμερική ομάδα με τεχνικούς και πιλότο για να το παραλάβουν. Έχουν γίνει δύο δοκιμαστικές πτήσεις και έχουν αποτύχει δύο διαφορετικοί κινητήρες. Η αμερικάνικη εταιρία ζητάει από τις Ο.Α. παράταση παράδοσης. Έγινε γνωστό ότι θα δοκιμαστεί και τρίτος κινητήρας αλλά δεν ορίζεται πότε θα παραληφθεί οριστικά το αεροσκάφος.»
Και καταλήγουν ερωτώντας τον κ. Χατζηδάκη:
1. Ενόψει πώλησης των Ο.Α. δικαιολογείται αυτή την ύστατη στιγμή η βιασύνη για μίσθωση τόσο παλαιών αεροσκαφών με προβλήματα, ακόμα και για την ασφάλεια πτήσεων;
2. Επιτρέπεται η υπογραφή μίσθωσης χωρίς να προηγείται ο απαραίτητος έλεγχος;
3. Ποιος είχε συμφέρον να μισθωθεί όπως-όπως το SΧ-ΒLD 737- 300, πλην του ιδιοκτήτη που εισπράττει παχυλά μισθώματα χωρίς να προσφέρει υπηρεσία, ενώ οι Ο.Α. επιβαρύνονται και με τα έξοδα επισκευής;
4. Γιατί δεν αναμενόταν να παραληφθεί το SΧ-ΒΚU 737-300 αφού πρώτα ο ιδιοκτήτης επιλαμβανόταν της πλήρους επισκευής του;
5. Γιατί ενώ η αρχική συμφωνία για το 2ο αεροσκάφος ήταν για μίσθωση 2 ετών με μηνιαίο μίσθωμα 200.000 δολάρια, λίγες μέρες πριν αλλάξει η διοίκηση (Ιούλιος ’08), η σύμβαση έγινε 5ετής με μηνιαίο μίσθωμα 199.000 $;
6. Γιατί μισθώθηκε με τόσο υψηλό τίμημα (209.000+400.000) το αεροσκάφος SΧ-ΒΜD 737-400, χωρίς πιστοποίηση καταλληλότητας;
7. Γιατί ενώ oι Ο.Α. συρρικνώνονται και μέχρι τον Απρίλιο του 2009 θα πρέπει να πωληθούν, μισθώνονται τέτοιας κατασκευής αεροπλάνα με 5ετείς συμβάσεις;
8. Θα αναζητηθούν ευθύνες από τους όποιους υπεύθυνους για την κατασπατάληση δημόσιου χρήματος όταν μάλιστα εσείς καταγγέλλετε τα μεγάλα ελλείμματα της εταιρείας;
http://aegaio.blogspot.com/
1 σχόλια:
τις δεσμεύσεις τους (απέναντι ορισμένων) υλοποιούν, το πρόγαμμα του θιάσου σκιών παίξει και η παρακολούθηση της ληστείας είναι υποχρεωτική.
Ουτε αηδία και αποστροφή δεν σου επιτρέπουν πια να νιώσεις.
Δημοσίευση σχολίου