Μήνυμα αναγνώστη
…..
Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες μετά την υποχρεωτική εκπαίδευση, η οποία είναι συνήθως 9ετής (Δημοτικό-Γυμνάσιο) , η ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση χωρίζεται σε γενική και τεχνική επαγγελματική , στην οποία οι περισσότεροι μαθητές επιλέγουν την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.
Στην Ελλάδα δυστυχώς, συμβαίνει το αντίθετο.
……..
Συνεχίζεται…
Με την ίδρυση των ΕΠΑΛ η εκπαιδευτική κοινότητα της Πόλης μας προσπάθησε άμεσα να αναστρέψει τον συσχετισμό των ποσοστών των μαθητών που επιλέγουν τα Γενικά από τα Επαγγελματικά Λύκεια . Για να σταματήσει αυτή τη στρέβλωση η οποία δημιουργεί αρνητικές συνέπειες στον κοινωνικό ιστό και στον επαγγελματικό προσανατολισμό και που οδηγεί στην απαξίωση πολλών «χειρωνακτικών» επαγγελμάτων και στην δημιουργία νέων ταξικών διαφορών.
Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα ΕΠΑΛ έδωσαν και συνεχίζουν να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για την καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών. Ορατά αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας είναι τα πρώτα βραβεία σε πανελλήνιους αγώνες και τα σημαντικά ποσοστά εισαγωγής των μαθητών στα ΑΤΕΙ μετά από πανελλήνιες εξετάσεις.
Πριν από 2 χρόνια κάποιοι προσπάθησαν να μετατρέψουν το 3ο ΕΠΑΛ (εσπερινό) σε ΕΠΑΣ και απέτυχαν. Σήμερα κάποιοι άλλοι θέλουν να μεταφέρουν το 2ο ΕΠΑΛ σε άλλο σχολικό συγκρότημα .
Η επαγγελματική εκπαίδευση στην πόλη μας τα τελευταία 15 χρόνια πέρασε πολλά. Στάθηκε όμως όρθια μετά από τους αγώνες που έδωσαν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές.
Εδώ και 6 χρόνια τα εργαστήρια του 2ου ΕΠΑΛ στεγάζονται στα υπόγεια του Σχολείου !!! χωρίς να υπάρχει έξοδος διαφυγής. Εδώ και 6 χρόνια ζητάμε να δημιουργηθούν νέα εργαστήρια στην αυλή του σχολείου. Κανένας όμως δεν ενδιαφέρθηκε και κανένας δεν έκανε κάτι . Σημειώνουμε ότι για να ασφαλτοστρωθεί ο δρόμος μπροστά στο σχολείο έπρεπε να φθάσουν οι μαθητές στην ακραία πράξη της κατάληψης του Σχολείου. !!!
Πόλη χωρίς επαγγελματική εκπαίδευση δεν έχει μέλλον .
Η πολιτεία (αν θέλει να θεωρείται σοβαρή) είναι υποχρεωμένη :
(α) να χρηματοδοτήσει γενναία το ΕΠΑΛ και να το στηρίξει ουσιαστικά
(β)να συνεργαστεί με ειλικρίνεια με τους εκπαιδευτικούς που είναι η ψυχή
του κάθε εκπαιδευτικού συστήματος
(γ) να προχωρήσει σε ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
(δ) να εξοπλίσει τα σχολεία με σύγχρονα εργαστήρια συμβατά με
την αγορά εργασίας
(ε) να προχωρήσει στην έκδοση συγγραμμάτων που θα αναπτύσσουν την
κριτική σκέψη και θα παρέχουν σύγχρονη γνώση
(στ)να δημιουργήσει σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς φορείς
το κατάλληλο εκπαιδευτικό κλίμα που θα ωθήσει τα εκπαιδευτικά
δρώμενα της χώρας μας σε μια εκπαιδευτική άνοιξη και όχι σε μια
καταστροφική εκπαιδευτική βαρυχειμωνιά.
Το 2ο ΕΠΑΛ Πτολεμαϊδας έχει τις παρακάτω ιδιαιτερότητες που το καθιστούν σημαντικό κέντρο στα εκπαιδευτικά δρώμενα της περιοχής μας και επομένως η παραμονή του στην υπάρχουσα θέση κρίνεται απολύτως αναγκαία και απαραίτητη.
(ι) Στο σχολείο λειτουργούν 7 εργαστήρια, από τα οποία τα 4 είναι εργαστήρια πληροφορικής , με υψηλές απαιτήσεις υλικοτεχνικής υποδομής
(ιι) χρειάζεται περίπου 22 αίθουσες διδασκαλίας καθώς και άλλους βοηθητικούς χώρους για το σύλλογο των καθηγητών, το γραφείο σύνδεσης και τη γραμματειακή υποστήριξη
(ιιι) σε μικρό χρονικό διάστημα πρόκειται να λειτουργήσει η σχολική βιβλιοθήκη, οι εγκαταστάσεις της οποίας ολοκληρώθηκαν πρόσφατα και δεν επιτρέπεται η άμεση μετεγκατάστασή της
Επίσης να μην ξεχνάμε ότι το ΕΠΑΛ είναι Λύκειο και σε λίγο καιρό οι μαθητές του θα δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις , όπως και στα Γενικά Λύκεια , για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ.
Η μεταφορά του 2ου ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας σε απογευματινή βάρδια και σε άλλο σχολικό συγκρότημα, θα διακόψει την αυξητική τάση των αριθμού των μαθητών αυτού του σχολείου, οδηγώντας τους στα Γενικά Λύκεια , με αποτέλεσμα την συρρίκνωση , την απαξίωση και την πιθανή κατάργησή του .
Είμαστε σίγουροι ότι είναι πολύ σημαντική η λειτουργία του τμήματος του ΤΕΙ στην πόλη μας. Δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο η κυβέρνηση να αναιρέσει µια τόσο σοβαρή απόφαση.
Πιστεύουμε ότι ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης , οι Βουλευτές του Νομού , η Περιφερειακή , Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση θα βοηθήσουν να βρεθεί ο κατάλληλος χώρος για την προσωρινή λειτουργία του ΤΕΙ και κύρια για την κατασκευή ενός νέου κτιρίου για μόνιμη εγκατάσταση του ΤΕΙ και γιατί όχι και για ΑΕΙ . Η πόλη μας είναι αρκετά μεγάλη , έχει δώσει πολλά στην Ελλάδα και είναι απαραίτητο να αποκτήσει την δική της Πανεπιστημιούπολη.
Από το Δ.Σ
Ειδήσεις
19 Φεβ 2009
Το κτίριο όπου στεγάζεται το 2ο ΕΠΑΛ Πτολεμαϊδας χτίστηκε για τις ανάγκες της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και έτσι πρέπει να µείνει»
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου