Ειδήσεις

25 Φεβ 2009

Πώς να στήσετε βήμα, βήμα γρήγορα και εύκολα τη δική σας δουλειά στο Διαδίκτυο

Τα πρώτα και πιο σημαντικά βήματα για τη δημιουργία μιας διαδικτυακής επιχείρησης είναι, όπως εξηγεί στον Ελεύθερο Τύπο η κυρία Έλενα Σπυροπούλου, δικηγόρος εξειδικευμένη σε θέματα Διαδικτύου, «η κατοχύρωση της επωνυμίας στο Επιμελητήριο, Εμπορικό ή Βιομηχανικό, η κατοχύρωση του σήματος στο υπουργείο Ανάπτυξης και, τέλος, η κατοχύρωση του domain name -του αποκλειστικού διαδικτυακού ονόματος του χρήστη δηλαδή)». Κατόπιν, ένας δικηγόρος θα πρέπει να φτιάξει το επιτήδευμα της εταιρίας ή της ατομικής επιχείρησης, το καταστατικό δηλαδή. Στη συνέχεια, εάν ο φέρελπις επιχειρηματίας του Internet δεν είναι ήδη ασφαλισμένος κάπου, θα πρέπει να περάσει από τον ΟΑΕΕ (Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών). Εφόσον ασφαλιστεί εκεί, θα πάρει μια βεβαίωση -δια του λόγου το αληθές- και θα περάσει από την εφορία για να «ανοίξει» βιβλία και να αποκτήσει τιμολόγιο πελατών.
…….
Συνεχίζεται…

Σύμφωνα με την κυρία Σπυροπούλου, καλό θα ήταν αρχικά η εταιρία να είναι είτε ατομική είτε ομόρρυθμη, διότι, όπως λέει, είναι πιο εύκολες στη δημιουργία τους και η γραφειοκρατία καθώς και οι απαιτήσεις περιορίζονται σε όσα προαναφέρθηκαν. Για τις ΕΠΕ και Α.Ε. αντιθέτως –τις οποίες θα πρέπει να προτιμήσει ο διαδικτυακός επιχειρηματίας, εφόσον η επιχείρησή του έχει κάποιο κέρδος– οι απαιτήσεις είναι περισσότερες, συμπεριλαμβάνουν μάλιστα την επικουρία συμβολαιογράφου, καθώς και δημοσίευση στο ΦΕΚ. Πάντως, αυτό που πάντα συμβουλεύει τους online επιχειρηματίες η κυρία Σπυροπούλου είναι «να γράφουν οπωσδήποτε προσεκτικά τους όρους χρήσης σύμφωνα με το νόμο, γιατί ουσιαστικά αποτελούν και τη συμφωνία με τον πελάτη». Για τη φορολόγηση του e-επιχειρηματία ισχύει ακριβώς ό,τι και για έναν οποιονδήποτε ιδιώτη που «στήνει» την επιχείρησή του.

Σε ό,τι αφορά στο οικονομικό κομμάτι του όλου εγχειρήματος -εάν εξαιρέσουμε τις αμοιβές των δικηγόρων-, το βασικό κόστος που θα επιβαρύνει τον ενδιαφερόμενο είναι το ποσό για την κατοχύρωση του domain name, το οποίο μπορεί να κοστίζει από €22 έως και €80 αναλόγως πού θα απευθυνθεί κανείς. Υπάρχουν περί τις 60 εταιρίες στην Ελλάδα που διαθέτουν άδεια από την ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) προκειμένου να νοικιάζουν domain names. Η ενοικίαση κρατά δύο χρόνια (και η αρχική έγκριση από την ΕΕΤΤ από πέντε ημέρες έως και ένα μήνα) και για την ανανέωσή της ο κάτοχος έχει στη διάθεσή του δέκα ημέρες.

Ο online επιχειρηματίας θα πρέπει να νοικιάσει χώρο και σε κάποιον server –η υπηρεσία ονομάζεται web hosting– ο οποίος ουσιαστικά φιλοξενεί τον όγκο δεδομένων της ιστοσελίδας. Η ενοικίαση διαρκεί από τρεις μήνες έως ένα χρόνο και οι τιμές κυμαίνονται από €50 έως €250 ανάλογα με το χώρο και την ασφάλεια που επιθυμεί ο χρήστης. Επειδή όμως η επιχείρηση πρέπει να έχει και κέρδος οι δύο βασικές πηγές εσόδων είναι οι διαφημίσεις και η αγορά. Οπως αναφέρει στον ΕΤ ένας από τους δημιουργούς του γνωστότερου διαδικτυακού καταστήματος e-shop.gr, Αποστόλης Αποστολάκης, «σε ό,τι αφορά στις διαφημίσεις λειτουργούν ακριβώς όπως και στην περίπτωση των μη διαδικτυακών καταστημάτων, δηλαδή πρέπει να κοπεί στον πελάτη ένα κοινό τιμολόγιο».


Από τον Ελεύθερο Τύπο.

1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το "εύκολα και γρήγορα" που το είδαν; Κάνεις κανονική έναρξη επαγγέλματος και τρέχεις να ξεμπλέξεις μέσα στη γραφειοκρατία. Αυτά ήταν από πάντα δύσκολα, στην εποχή του Internet είναι και γραφικά.

Εγώ θα πρότεινα στους αρθρογράφους να χρησιμοποιούν λέξεις όπως "εύκολα και γρήγορα" με περισσότερη περίσκεψη...