Ειδήσεις

13 Ιουν 2008

Μαζί με εμπορεύματα, καύσιμα και άλλα επικίνδυνα υλικά «ξεφορτώνονται» και οι τουρίστες στα λιμάνια των Κυκλάδων!

Μαζί με εμπορεύματα, καύσιμα και άλλα επικίνδυνα υλικά «ξεφορτώνονται» οι τουρίστες στα λιμάνια των Κυκλάδων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα όχλησης και συνωστισμού, ενώ το σοβαρότερο είναι ότι τίθεται η ασφάλεια των επιβατών σε κίνδυνο. Μιλήσαμε με τους προέδρους των Λιμενικών Ταμείων των νησιών, οι οποίοι ζητούν ασφαλή λιμάνια και μας αποκαλύπτουν τις επόμενες κινήσεις τους προκειμένου να λυθεί αυτό το πρόβλημα που βασανίζει κατοίκους και επισκέπτες για χρόνια.
...............
Συνεχίζεται...

Ο αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου Γιώργος Βελισσαρίου σημειώνει: «Μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι η χωροθέτηση του λιμανιού από την αρχή, για την καλύτερη λειτουργία του. Σήμερα το λιμάνι της Σύρου είναι μεγάλο και υπάρχει ένας χώρος στην άκρη του λιμανιού όπου γίνονται οι φορτοεκφορτώσεις ώστε να επηρεάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο η επιβατηγός προβλήτα. Έτσι μπορώ να πω ότι δεν έχουμε ιδιαίτερο πρόβλημα συνωστισμού εξαιτίας των εκφορτώσεων καυσίμων και άλλων υλικών. Άλλωστε το λιμεναρχείο, αν έρχεται ένα φορτηγό πλοίο την στιγμή που φορτώνει ή ξεφορτώνει ένα επιβατηγό, το καθυστερεί ώστε να μην υπάρξει κάποιο πρόβλημα. Όσον αφορά τις ενέργειές μας ώστε να λυθεί οριστικά το πρόβλημα, έχουμε κάνει ήδη κάποια προμελέτη ώστε η προβλήτα φορτοεκφόρτωσης καυσίμων και επικίνδυνων υλικών να φύγει εντελώς από το επιβατηγό λιμάνι, έργο για το οποίο ψάχνουμε χρηματοδότη».
Ο Σίμος Ορφανός, πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Τήνου-Άνδρου τονίζει ότι: «Οι επόμενες κινήσεις μας είναι ένα μεγάλο έργο νέων προβλητών εντελώς έξω από την επιβατηγό προβλήτα ώστε να εξαλειφθούν και τα ελάχιστα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα. Το λιμάνι του νησιού μας είναι αρκετά μεγάλο, η προβλήτα εκφόρτωσης καυσίμων και άλλων υλικών είναι τουλάχιστον 150 μέτρα μακριά από την επιβατηγό, με αποτέλεσμα να μην έχουμε πρόβλημα όχλησης ή ενόχλησης των τουριστών και προσκυνητών. Ένα μέτρο το οποίο έχουμε λάβει και συμβάλει στην ακόμα πιο ομαλή λειτουργία του λιμανιού είναι η απαγόρευση φορτοεκφόρτωσης των επικίνδυνων υλικών τον Αύγουστο αλλά και τα Σαββατοκύριακα. Μάλιστα έχουμε φροντίσει να μην δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα στον δρόμο του λιμανιού αφού έχουμε φροντίσει να φεύγουν τα φορτηγά από άλλο δρόμο».
Ο Ιωάννης Γρατσίας πρόεδρος στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σαντορίνης ελπίζει «το καλοκαίρι να υπάρχει φειδώ στα ωράρια αλλά και στην ποσότητα των υλικών που ξεφορτώνονται. Δηλαδή θέλουμε να εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα κατά το οποίο τον χειμώνα που δεν υπάρχει τόση κίνηση στο λιμάνι να διακινούνται περισσότερα φορτηγά πλοία και το καλοκαίρι πολύ λιγότερα. Την απόφαση την έχουμε στείλει στο ΥΕΝ για να εγκριθεί και στη συνέχεια να εφαρμοστεί.
Οι επιπτώσεις αυτής της κατάστασης είναι ιδιαίτερα αρνητικές και εμείς στην Σαντορίνη αντιμετωπίζουμε μεγάλο πρόβλημα. Εκτός του ότι η εκφόρτωση καυσίμων και άλλων αδρανών υλικών στο επιβατηγό λιμάνι ενέχει κινδύνους επιβαρύνει σημαντικά και το οδικό δίκτυο. Για το λόγο αυτό το Διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου πριν από περίπου 2 εβδομάδες πήρε την απόφαση να αποχαρακτηριστεί ο Προβλήτας Οχλούντων Φορτίων από τις δέκα το πρωί έως τις πέντε το απόγευμα ώστε αυτές τις ώρες να χρησιμοποιείται μόνο για επιβάτες.
Ήδη επιχειρήθηκε σε ένα πλοίο με θετικότατα αποτελέσματα. Με αυτό τον τρόπο εξυπηρετούνται και τα φορτηγά πλοία που φορτώνουν και ξεφορτώνουν με την ησυχία τους τις νυχτερινές ώρες και οι επιβάτες δεν ενοχλούνται».
Ο Παντελής Κουντουράκης πρόεδρος στο Λιμενικό Ταμείο Μήλου προσθέτει: «Η εμπορευματική προβλήτα ειδικά για τα καύσιμα είναι διαφορετική στο λιμάνι μας, έτσι η επιβάρυνση του επιβατηγού προβλήτα είναι μειωμένη. Περισσότερη όχληση υπάρχει από την μεταφορά υλικών. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα θα πρέπει να μεταφερθεί η κεντρική προβλήτα γεγονός που απαιτεί πολλά έργα. Το θέμα δηλαδή δεν είναι τι θέλουμε αλλά και το τι μπορούμε, τι είναι εφικτό να γίνει. Άλλωστε ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας δεν είναι ώριμο να δεχτεί κάτι τέτοιο, οι απόψεις διίστανται, άλλοι θέλουν την μεταφορά και άλλοι όχι. Βέβαια σε βάθος χρόνο θα πρέπει να αλλάξει αυτό».
Για το Λιμενικό Ταμείο Σίφνου, ο Ανδρέας Μπενάκης τονίζει: «Τα προβλήματα πάντα υπάρχουν και είναι σοβαρά αλλά σύμφωνα με τις υποδομές που διαθέτουμε προσπαθούμε να γίνονται αυτές οι απαραίτητες εργασίες με τέτοιο τρόπο ώστε να επηρεάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο η κίνηση των επιβατών. Δηλαδή προσπαθούμε αυτές οι εργασίες να γίνονται τις ώρες που δεν υπάρχουν δρομολόγια επιβατηγών πλοίων. Βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στο στάδιο της εκπόνησης μιας μελέτης για την ανάπλαση του λιμανιού ώστε να υπάρχουν περισσότερες θέσεις και υποδομές για την διευκόλυνση τόσο των επιβατηγών όσο και τον φορτηγών πλοίων. Βέβαια το πρόβλημα δεν θα λυθεί τελείως αλλά θα υπάρχουν καλύτερες υποδομές και μεγαλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών. Περιμένουμε τις αποφάσεις για να ξεκινήσουμε τα έργα».
Η κ. Σκαραμαγκά, πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Πάρου-Αντιπάρου δήλωσε στο http://www.kykladesnews.gr/ τα εξής: "Αναμφίβολα οι επιπτώσεις στον τουρισμό είναι αρνητικές όπως και στην αισθητική εικόνα του νησιού. Δεν είναι δυνατόν στο λιμάνι της Πάρου, το οποίο έχει τις περισσότερες σε σχέση με άλλα νησιά προσεγγίσεις επιβατικών πλοίων, τουριστικών σκαφών, κρουαζιερόπλοιων, κλπ να γίνεται φορτοεκφόρτωση αδρανών και άλλων υλικών κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Είναι προφανές ότι υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων στις διάφορες παραγωγικές ομάδες του πληθυσμού και κατά συνέπεια στις χρήσεις του λιμανιού. Δεν μπορούμε όμως να αγνοήσουμε ότι η οικονομία της Πάρου στηρίζεται κυρίως στο τουρισμό. Η πρώτη εικόνα του επισκέπτη στο νησί είναι το λιμάνι, στο οποίο συσσωρεύονται όλες οι λειτουργίες της πόλης το καλοκαίρι και γ' αυτό υπάρχει και κίνδυνος ατυχήματος, πέραν όλων των άλλων.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Πάρου έχει ψηφίσει κανονιστική απόφαση, με την οποία γίνεται διακοπή εργασιών μεταφόρτωσης αδρανών υλικών από 1η Ιουνίου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου. Η οριστική λύση βέβαια σε αυτό το οξυμένο πρόβλημα είναι η κατασκευή εμπορικού λιμανιού στη Πάρο, για το οποίο θα πρέπει άμεσα να οριστικοποιηθεί η χωροθέτησή του σε κατάλληλη θέση και στη συνέχεια να προχωρήσουμε στη σύνταξη μελετών για την υλοποίηση του".

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Με εκτίμηση, η ομάδα του ειδησεογραφικού portal http://www.kykladesnews.gr/