Ειδήσεις

8 Σεπ 2008

Διχάζουν οι «Ρομπέν των φτωχών» - «Θα συνεχίσουμε τις επιδρομές στα σούπερ μάρκετ», δηλώνουν

«Είμαστε οι νέοι «Ρομπέν των φτωχών». Δίνουμε δωρεάν τα αγαθά πρώτης ανάγκης σε αυτούς που τα χρειάζονται. Αυτός είναι ο λόγος που κάνουμε τις απαλλοτριώσεις των σούπερ μάρκετ και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε». Ο 25χρονος Γ. Π. ανήκει στην ομάδα των ατόμων που πρωτολανσάρισαν στην Ελλάδα τις επιδρομές σε σούπερ μάρκετ.
Στις 31 Μαΐου μαζί με μια ομάδα κουκουλοφόρων εισέβαλαν…

Συνεχίζεται…
στο σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη στα Εξάρχεια και φόρτωσαν τρόφιμα σε καροτσάκια, τα οποία μοίρασαν στη συνέχεια σε πολίτες που βρίσκονταν στη λαϊκή αγορά της οδού Καλλιδρομίου. Ακολούθησε η «απαλλοτρίωση», σύμφωνα με τον ορισμό των αναρχικών, των σούπερ μάρκετ Βερόπουλος και DΙΑ, στις 14 Ιουνίου στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα, ακολούθησε μια ακόμη επιδρομή σε σούπερ μάρκετ στη Νέα Σμύρνη, ενώ την προηγούμενη Πέμπτη 100 κουκουλοφόροι άδειασαν τα ράφια του σούπερ μάρκετ Μασούτης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια μοίρασαν τα τρόφιμα σε πολίτες.

«Ο κόσμος έχει ανάγκη αυτό που κάνουμε. Παππούδες, γιαγιάδες, μητέρες μάς έλεγαν ευχαριστώ που τους δίναμε δωρεάν τυριά, αλλαντικά και κονσέρβες. Δεν βρέθηκε ούτε ένας που να αρνηθεί αυτό που του δίναμε. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να συνεχίσουμε», τονίζει ο Γ. Π., που δηλώνει έτοιμος για τη νέα «απαλλοτρίωση». «Επικοινωνιακός συμψηφισμός»


«Με τέτοιου είδους ενέργειες επιχειρείται ένα είδος επικοινωνιακού συμψηφισμού από τον χώρο των αναρχικών. Οι ομάδες των κουκουλοφόρων που κλέβουν τα τρόφιμα από τα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ είναι πιθανόν να έχουν στενή σχέση και με τις ομάδες που σπάνε βιτρίνες καταστημάτων και πυρπολούν υποκαταστήματα τραπεζών. Όσο παλαιοεπαναστατικό χαρακτήρα και να προσπαθούν να προσδώσουν σε αυτές τις ενέργειες, έχω την άποψη πως δεν πρόκειται για ένα άλλο είδος επαναστατών που δρουν μακριά από τις ομάδες των κουκουλοφόρων όπως τις γνωρίζουμε», λέει στα «ΝΕΑ» η εγκληματολόγος κ. Βάσω Αρτινοπούλου.


Για τον εγκληματολόγο κ. Γιάννη Πανούση ο αναρχικός χώρος επιχειρεί με αυτές τις «απαλλοτριώσεις» των τροφίμων και το μοίρασμά τους στους πολίτες να εξωραΐσει κακώς κείμενα του Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις «απαλλοτριώσεις», όπως αποκαλούν τις κλοπές προϊόντων από σούπερ μάρκετ και το μοίρασμά τους στον κόσμο, δηλώνουν οι αναρχικοί χώρου και να δημιουργήσει μια εικόνα συμπάθειας στους πολίτες. «Από τη μια επιχειρούν να δώσουν μια άλλη εικόνα ηθικής. Των ανθρώπων που βοηθούν τους συνανθρώπους τους που δεν έχουν τα χρήματα να αγοράσουν κάποια είδη. Από την άλλη επιχειρούν να πουν πως δεν είμαστε μόνο υπεύθυνοι για το κάψιμο της σημαίας ή των ΑΤΜ, αλλά έχουμε και κοινωνικό πρόσωπο».

«Ήμουν στη λαϊκή και ψώνιζα εκείνη τη στιγμή, όμως στο πάνω σημείο της προς Ολυμπιάδος. Η αντίδραση του κόσμου που κατέφθανε με τα προϊόντα ήταν πάρα πολύ θετική! Όλοι έλεγαν ότι καλά έκαναν και πόσο ακριβή έχει γίνει η ζωή. Μπράβο στα παιδιά και μακάρι να πολλαπλασιαστούν Στο Αμβούργο δραστηριοποιείται η πιο ευφάνταστη ομάδα «Ρομπέν των φτωχών». Τα 30 μέλη της ομάδας ντύνονται με στολές ηρώων από κόμικς και «χτυπάνε» καταστήματα με ακριβά προϊόντα τέτοιες δράσεις!!», γράφει στο indymedia ένας από τους αυτόπτες μάρτυρες της τελευταίας «απαλλοτρίωσης» στη Θεσσαλονίκη. Ένας άλλος στον ίδιο δικτυακό χώρο επισημαίνει: «σχολιάζεται θετικά σήμερα σε χώρους εργασίας και καφενεία της περιοχής. Μου έκανε πολλή εντύπωση με πόσο θετικό τρόπο μιλούσαν για τους αναρχικούς».

«Η οικονομική κρίση που υπάρχει βοηθά ώστε τέτοιες πράξεις να έχουν πέραση στον κόσμο και να αποκτούν και μια ρομαντική διάσταση και ένα λαϊκό έρεισμα. Δεν πρέπει όμως σε καμία περίπτωση να λειτουργεί το μοίρασμα των προϊόντων ως άλλοθι για μια παράνομη πράξη», επισημαίνει η κ. Αρτινοπούλου.

«Απαλλοτριώσεις» και στο εξωτερικό

Η «ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ» των σούπερ μάρκετ δεν είναι ελληνική πατέντα. Ομάδες αναρχικών στη Γερμανία, την Ισπανία και την Ιταλία έχουν επανειλημμένα αδειάσει και στη συνέχεια μοιράσει προϊόντα από σούπερ μάρκετ σε πολίτες. Παρόμοιες πρακτικές αλλά όχι από ομάδες αναρχικών έχουν κατά καιρούς υλοποιηθεί από ομάδες μεταναστών στις ΗΠΑ, συμμορίες στην Αργεντινή και το Μεξικό, αλλά και ακτιβιστές στη Μεγάλη Βρετανία.

Στην Ιταλία το 2004 το μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ της Ρώμης έγινε στόχος 300 αναρχικών οι οποίοι άδειασαν τα ράφια του και μοίρασαν τα τρόφιμα στους περαστικούς. Είχε προηγηθεί μόλις σε διάστημα μερικών εβδομάδων το άδειασμα 40 ακόμη σούπερ μάρκετ. Στη Βρετανία ομάδες ακτιβιστών μοιράζουν τρόφιμα σε απόρους τα οποία πετούν στους κάδους απορριμμάτων σούπερ μάρκετ αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια από τους καταναλωτές. Η ομάδα των «Ρομπέν» που ξεχωρίζει για την ευρηματικότητά της είναι 30 Γερμανοί οι οποίοι μεταμφιέζονται με στολές ηρώων από κόμικς και στη συνέχεια αδειάζουν ράφια σούπερ μάρκετ. Μάλιστα τους αρέσει να φωτογραφίζονται με τη λεία τους, η οποία προέρχεται συνήθως από σούπερ μάρκετ του Αμβούργου. Η τελευταία τους εμμονή είναι τα καταστήματα ντελικατέσεν διότι, όπως λένε, πουλούν προϊόντα ακριβά για το πορτοφόλι των περισσοτέρων πολιτών και για τον λόγο αυτό τα προσφέρουν δωρεάν ώστε όλοι να μπορούν να γευτούν σπάνιες λιχουδιές!


……………
Από: http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=85614

2 σχόλια:

Καραμαν τζα Fuhrer είπε...

Οχι "απαλλοτριώσεις", πείτε το καταστηματοκαυτηριασμοί και ταμειοεκτομές. Οπως λένε "μεταρρυθμίσεις" και "ιδιωτικοποίηση".

Σημασία δεν έχει τι ακριβώς κάνεις, αλλά μόνο το πως εσύ το ονομάζεις.

Εκεί βρίσκεται και η ηθική υπόσταση της πράξης σου.

Ρωτήστε Ρουσσώ, "αυτοί ξέρουν".

Magos Gsisspor είπε...

Οι "απαλλοτριώσεις" έτυχαν και αποδοχής από τους περαστικούς, γι αυτό και δεν έγιναν και συλλήψεις, αφού ο κόσμος τους χειροκροτούσε και γιουχάιζε τους αστυνομικούς που εμφανίστηκαν. Χαρακτηριστικό της εντύπωσης που επικράτησε σχετικά είναι ότι κανένα κανάλι δεν παρουσίασε το θέμα ως καταγγελία ή παραβατική πράξη. Σχεδόν ντράπηκαν να αναφέρουν τη λέξη "κλοπή" και επέμειναν στον όρο "απαλλοτρίωση" αφουγκραζόμενοι πιθανώς την κοινή γνώμη, που απογοητευμένη από την απάθεια των πολιτικών και την αδυναμία εφαρμογής στοιχειωδών κανόνων στην αγορά, είδε στις πράξεις αυτές μια ελπίδα. Όχι ανατροπής και χάους, αλλά άσκησης πίεσης με τον πιο ανώδυνο για τον καθένα μας τρόπο.

Ανώδυνο, γιατί όλοι εμείς, αγαπητοί συνομιλητές, καθόμαστε σε μια καρέκλα και προβληματιζόμαστε για την εφαρμογή βίας ή μη βίας κι αν είμαστε θιασώτες τέτοιων πράξεων, και όλοι συντάσσονται με μία ή άλλη άποψη, ενώ στην πραγματικότητα ούτε μια βδομάδα εμπάργκο στο γάλα δε μπορούμε να κάνουμε όλοι εμείς οι θεατές.

Το θέμα δεν είναι αν θα διασαλευτεί η ηρεμία του μικροκόσμου που ζούμε από τέτοιες ενέργειες, μακάρι να μπορούσε να μετακινηθεί έτσι εύκολα από το βόλεμά του ο καθένας απλά με μια απαλλοτρίωση, αλλά μία εναλλακτική αντίδραση στην ακρίβεια, όπως έχει προέλθει από την Ευρώπη και έφτασε σιγά σιγά κι εδώ.

Ασφαλώς η βία δεν έχει θέση στις σύγχρονες κοινωνίες.
Ούτε όμως πρέπει, από την άλλη, να έχει θέση στις σύγχρονες κοινωνίες η κοινωνική αναλγησία, η πολιτική των διακρίσεων και η μη εφαρμογή στοιχειωδών κανόνων στην αγορά. Αυτά είναι πιο επικίνδυνα από τις πράξεις «απαλλοτρίωσης» που πολλούς τρομάζουν. Μπορούν μάλιστα να οδηγήσουν σε πραγματικές πράξεις βίας υπό το μανδύα της δημοκρατίας, κάτι που φυσικά απεύχομαι.